شناسهٔ خبر: 167785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد؛

جهش ۱۳ پله‌ای استان کرمانشاه در تحقق برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده

جهش سیزده پله‌ای استان کرمانشاه در تحقق برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از جهش ۱۳ پله‌ای استان در تحقق برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: راه و شهرسازی استان کرمانشاه در زمینه تحقق برنامه‌های نوسازی در محله‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده، از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۷ کشور رسیده است و بنا داریم با اقدامات بیشتر به جایگاه‌های نخست ارتقا پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد: تحقق عملکرد راه و شهرسازی در این زمینه در سال ۱۴۰۱ حدود ۱.۸ درصد بود که در سال گذشته به ۶۲ درصد رسید و همچنین از نظر عملکرد صدور پروانه به استان هفتم ارتقا پیدا کرده و این نشان دهنده روبه رشد بودن برنامه‌ها است.

الماسی با بیان اینکه تمام مناطق حاشیه‌نشین و بافت ناکارآمد شناسنامه دارند، افزود: برای آسفالت معابری که در این مناطق خاکی باشند قیر رایگان تحویل شهرداری می‌شود و در مرحله بعد نیز مناطق دارای آسفالت مضمحل هستند در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه عنوان کرد: در این محدوده‌ها علاوه بر اقدامات انجام شده، ۱۹ بسته تشویقی برای ساخت و ساز جدید و برای هر کدام از محلات و شهرها بسته‌های بومی تدوین شده است و گروه‌های جهادی در این راستا به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان عمل می‌کنند.