شناسهٔ خبر: 167799 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل راه‌های ارتباطی لارستان با جدیت و اهتمام مضاعف ادامه دارد

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی لارستان از پرژه های شهرستان لارستان و بخشن مرکزی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به اتفاق سرپرست مدیریت راهداری این اداره کل از پروژه‌های شهرستان لارستان و بخش مرکزی لارستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، راه شهید رییسیعزیز با خدمت صادقانه به مردم ادامه دارد و حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان به اتفاق رهام سلیمانی سرپرست مدیریت راهداری این اداره کل از پروژه‌های شهرستان لارستان و بخش مرکزی لارستان بازدید کرد.

راه روستایی زاهد محمود -اوه به طول ۲ کیلومتر با ۹ عدد پل و ۵ عدد آبنما، که جمعاً ۱۴ دستگاه ابنیه فنی در این مسیر احداث شده، بزودی اجرای عملیات آسفالت در این محور شروع خواهد شد و تکمیل ۵ کیلومتر از این مسیر در سال جاری در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار دارد.

بازدید از ابنیه فنی و آبنمای لوله ای ۲۲۰ متری علی آباد زاهد محمود و دستور شروع به کار ادامه‌ی مراحل احداث این ابنیه فنی از هفته جدید، از جمله دستورات مدیرکل بود که در این بازدید میدانی صادر شد و مقرر شد تا پایان سال ابنیه فنی جاده دسترسی به علی آباد هم به اتمام برسد.

در ادامه بازدید از اجرای عملیات روکش آسفالت محور درز وسایبان به طول ۵ کیلومتر، تکمیل روشنایی تقاطع‌ها در محور درز وسایبان و نیز تکمیل احداث رمپ ورودی و خروجی روستاهای محور درزوسایبان از دیگر پروژه‌هایی بود که از سوی مدیرکل رصد شد و دستور داد ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی و ۱۰ کیلومتر دیگر روکش آسفالت تا پایان سال جاری در محور درزو سایبان و نیز اجرای مطالعات گردنهٔ بیخویه و رفع نقاط حادثه خیز آن از سوی اداره راه و شهرسازی لارستان و معاونت راهداری اداره کل مقدمات انجام آن هر چه سریع‌تر فراهم شود.

همچنین راه ارتباطی چاه نهر -فدامی به طول ۳۰ کیلومتر که پیش از این ۱۰ کیلومتر از آن اجرایی شده است و فقط ۵ کیلومتر از آن باقی مانده است و ١٥ کیلومتر از این مسیر نیز در حوزه اداره کل راه و شهرسازی فارس است. ۲/۵ کیلومتر دیگر زیرسازی و آسفالت در آن انجام شده و ادامه مسیر به طول ۱/۵ کیلومتر در حال تکمیل زیرسازی است به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد رسیده و آماده شروع عملیات آسفالت می‌باشد و در هفته‌ی دولت به بهره بردای خواهد رسید و مابقی مسیر هم در ادامه تکمیل خواهد شد.

سپس مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از مراحل تکمیل احداث رفوژ میانی محور لار - بستک (ورودی شهر خور) که با مشارکت نیک اندیش بزرگوار در باند رفت جاده لار - بستک به طول ۲ کیلومتر تکمیل شده و هم اکنون مراحل اجرایی باند برگشت به همراه تعریض یک دهانه پل در حال انجام است، به صورت میدانی بازدید نمود و دستور داد مکاتبات و رایزنی لازم با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای اجرای روشنایی طولی در این مسیر صورت گیرد.

شایان ذکر است حضور در کارگاه پیمانکاران محور لار - بندرعباس جهت بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های راه‌سازی در این محور از دیگر برنامه‌های مدیرکل و همراهان بود و تاکید شد پیمانکاران مستقر اقدامات لازم برای بهره برداری از ۱۰ کیلومتر ابتدایی و ۱۰ کیلومتر سوم را تا پایان سال در اولویت زمان‌بندی کاری قرار دهند.

در پایان ضمن بازدید از بلوار منتهی به فرودگاه آیت الله آیت اللهی لارستان مقرر شد تا پایان سال عملیات بهسازی این بلوار هم از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان انجام شود و ساماندهی ورودی شهر لطیفی هم طبق دستور مدیرکل در برنامه اجرایی این اداره کل قرار خواهد گرفت.