شناسهٔ خبر: 167849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اجرای آزمایشی آسفالت SMA در محور مجلسی بروجن

محسن قدیری/ اصفهان رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اجرای آزمایشی آسفالت SMA در محور مجلسی بروجن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محسن قدیری رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پروژه باند دوم مبارکه- مجلسی - بروجن اظهار کرد: طول این پروژه ۳۵ کیلومتر است و با اقدامات و تلاش‌های به عمل آمده، هم‌اکنون ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

وی افزود: مبلغ پیمان پروژه باند دوم مبارکه- مجلسی - بروجن، یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و تا کنون ۷۱۵ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  

رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و معاون مهندسی و ساخت این اداره‌کل به لطف خدا عملیات اجرای آسفالت SMA به صورت آزمایشی با حضور و همفکری کارشناس اداره‌کل آزمایشگاه مکانیک خاک استان در محور مجلسی بروجن اغاز شد.

وی افزود: در صورت کسب نتایج آزمایش‌های لازم و مبحث مهم کیفیت، کار ادامه می‌یابد و تا کیلومتر ۱۲ فاز اول به اتمام خواهد رسید.  

قدیری در خصوص مشخصات فنی این آسفالت عنوان کرد: مخلوط آسفالت SMA با دانه بندی صفر تا ۱۹ میلیمتر بوده و از مخلوط ۶۰ درصد مصالح با دانه بندی ۱۹_۱۲ میلیمتر، ۲۰ درصد مصالح با دانه بندی ۱۲_۶ میلمتر، ۵ درصد مصالح با دانه بندی ۶_۳ میلیمتر، ۵ درصد مصالح با دانه بندی۳_۰ میلمتر، ۹ درصد فیلر و یک درصد پودر لاستیک استفاده شده است.  

گفتنی است، SMA یک مخلوط آسفالتی متشکل از سنگدانه‌هایی با دانه بندی باز یا منقطع همراه با مقدار زیاد سنگدانه‌های درشت، فیلر و ماده چسبنده است، این آسفالت باعث افزایش تاب کششی و مقاومت لغزشی می‌شود.