شناسهٔ خبر: 167851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

اخذ پروانه نوسازی برای ۷۶ واحد مسکونی توسط مالکان در بافت فرسوده شهرستان تیران و کرون

سعید کاشفی / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۷۶ واحد فرسوده اخذ کردند.

سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت نوسازی در بافت‌های فرسوده این شهرستان اظهار کرد: شهرستان تیران و کرون دارای ۳ شهرِ تیران، عسگران و رضوانشهر است و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۷۱ هزار نفر جمعیت دارد.  

وی با بیان اینکه مساحت محدوده شهری شهرستان تیران و کرون یک هزار و ۱۲۲ هکتار است عنوان کرد: مساحت محدوده شهر تیران ۷۱۴ هکتار، شهر عسگران ۱۳۸ هکتار و شهر رضوانشهر ۲۷۰ هکتار است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: ۱۲ درصد از محدوده شهری شهرستان تیران و کرون معادل ۱۳۰ هکتار را محدوده بافت فرسوده این شهرستان تشکیل می دهد که از این میزان، محدوده بافت فرسوده شهر تیران ۳۴ هکتار، شهر عسگران ۳۲ هکتار و رضوانشهر ۶۴ هکتار است.  

وی در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده این شهرستان اظهار کرد: در مجموع ۱۵۵ واحد مسکونی در برنامه قرار دارد که ۷۵ واحد در برنامه شهر تیران، ۲۰ واحد در برنامه شهر عسگران و ۶۰ واحد در برنامه رضوانشهر است.  

کاشفی ادامه داد: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۳۰ واحد فرسوده و در سال های ۱۴۰۲ و سال جاری برای ۴۶ واحد فرسوده پروانه نوسازی اخذ کردند.  

وی با اشاره به‌ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: وجود بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده جان ساکنان را تهدید می‌کند، بنابراین نوسازی فرصتی است که می‌توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید.