شناسهٔ خبر: 167920 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 لزوم اجرای سریع طرح‌های توسعه و عمران شهری آذربایجان غربی

آذربایجان غربی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: طرح‌های توسعه و عمران شهری که در حوزه معاونت شهرسازی و معماری در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطایی در جلسه بررسی عملکرد معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی که با حضور کارکنان این معاونت برگزار شد، گفت: تسریع در تهیه طرح‌های توسعه و عمران شهری و رعایت الزامات فنی و کارشناسی لازمه توسعه و در اولویت است و باید در راستای بهبود شاخص‌های شهرسازی در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی ادامه‌داد: باید همکاری و تعامل متناسبی توسط دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد تا شاهد توسعه پایدار شهری و شهرسازی مدرن در سطح استان باشیم.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: طرح‌های توسعه و عمران شهری استان به‌عنوان تنها نسخه برنامه ریزی شده برای توسعه کالبدی محسوب‌می‌شود و این اداره کل اهتمام جدی در تنظیم و تصویب این طرح‌ها دارد.

عطایی با اشاره به طرح‌های در دست اجرای معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: طرح‌های جامع شهری اشنویه، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و ارومیه، طرح حفاظت و احیا بافت تاریخی شهر ارومیه، طرح تفصیلی شهرهای سلماس، قره ضیاءالدین، سردشت، شاهین‌دژ و میاندوآب از جمله طرح‌های در دست اجراست و این طرح‌ها با توجه به ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر شهر استان در دست اجرا هستند.

وی افزود: در طرح جامع نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن‌ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به‌تمامی موارد و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می‌شود.