شناسهٔ خبر: 168077 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

مبحث حداکثر سقف درصد افزایش اجاره بها در استان اصفهان بررسی شد

شورای مسکن در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان موضوع حداکثر سقف درصد افزایش اجاره بها در استان و وضعیت طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.

در این نشست موضوع تعیین حداکثر سقف درصد افزایش اجاره بها حسب ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره مطرح و ضمن بررسی مباحث با هم‌فکری اعضا تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه اظهار کرد: مطابق با ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، در استان‌هایی که نرخ تورم عمومی سالانه منتهی به اسفندماه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، بیشتر از ۳۰درصد باشد، شورای عالی مسکن در صورت وجود مصلحت ملزمه با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به تعیین سقف حداکثر افزایش درصد اجاره‌بها و قرض الحسنه مربوط به آن در شهرهای بالای یک‌صد هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید آن استان، به شیوه قید شده در این قانون اقدام کند.
 
وی با اشاره به اهمیت اخذ کد رهگیری در قراردادهای اجاره افزود: مطابق با ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، در مورد واحدهای مسکونی فاقد سابقه شناسه (کد) رهگیری اجاره در یک سال منتهی به زمان انعقاد قرارداد اجاره، میزان اجاره‌بهای این املاک، حداکثر معادل اجاره‌بهای کشف شده موضوع ماده (۸) این قانون یا بر اساس نحوه عمل قید شده در این قانون تعیین می‌شود.
 
قاری قرآن خاطرنشان کرد: در این رابطه حسب دستور وزیر راه و شهرسازی و با توجه به اهمیت موضوع، در نشست شورای مسکن استان مباحث به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گرفت و سیاست‌گذاری‌های لازم در این رابطه به عمل آمد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه پیرامون آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: در سطح استان اصفهان بیش از ۴۶۳ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۹ هزار نفر برای شهرهای جدید استان و مابقی مربوط به شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار نفر از متقاضیان تایید نهایی شدند، افزود: تا کنون برای بالغ بر ۳۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است.

قاری قرآن با اشاره به اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است گفت: در حال حاضر قرارداد با سازنده برای افزون بر ۴۵ هزار و ۷۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای بالغ بر ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.