شناسهٔ خبر: 168110 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از پروژه های نهضت ملی مسکن هیژا و باخان سنندج

بازدید نهضت ملی مسکن سنندج مدیرکل راه وشهرسازی کردستان در بازدیدی آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سنندج از جمله پروژه هیژا وپروژه باخان را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، جهانگیر الیاسی ظهر یک شنبه با حضور در محل پروژه‌های در دست اجرای نهضت ملی مسکن در سنندج بازدید واز نزدیک در جریان نحوه عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه قرار گرفت. 

الیاسی بررسی روند پیشرفت پروژه، بررسی مشکلات احتمالی پیش رو و هم چنین راهکارهای مناسب در راستای تسریع در اجرا را از اهم اهداف این بازدید اعلام کرد. 

مدیر کل راه وشهرسازی استان کردستان گفت: هیژا پروژه‌ای ۳۳۶ واحدی است که در زمینی به متراژ ۱۴ هزار و۵۹۲ متر مربع و در ۶ بلوک در دست ساخت است. 

وی ادامه داد: پروژه باخان نیز ۵۰۴ واحد است که در ۹ بلوک و در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۸۲۵ متر مربع در حال ساخت است. 

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان اظهار کرد: در استان کردستان، سنندج با ۷۲ هزار و ۳۰۰ نفر بیشترین تعداد افراد ثبت نامی را به خود اختصاص داده که از این میزان ۴۱ هزار نفر تاییدنهایی شده اند.

الیاسی ادامه داد: در شهر سنندج برای حدود ۷۸۰۰ نفر از متقاضیان زمین تامین و برای بقیه متقاضیان تایید نهایی شده در سامانه هم زمین در حال تهیه بوده و با شناسایی اراضی، جهت تصویب و الحاق به محدوده، به شورای عالی شهرسازی و معماری معرفی شده که در صورت انجام این امر اراضی الحاق شده در قالب گروهی به متقاضیان اختصاص داده می‌شود.