شناسهٔ خبر: 169897 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحقق مطالبه چندین ساله مردم خرم آباد در دولت سیزدهم؛

واگذاری ۱۲.۷ هکتار از اراضی دولتی به مردم خرم آباد

حسین مذنب مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی از واگذاری ۱۲.۷ هکتار از اراضی دولتی به مردم شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)؛حسین مذنب در جریان سفر به لرستان از واگذاری ۱۲.۷ هکتار از اراضی دولتی به مردم شهرستان خرم آباد خبر داد و اظهار کرد: بعد از گذشت ۳۵ سال و بر اساس مصوبه رئیس جمهور شهید که در سفر به استان لرستان تصویب شد این اراضی در کمیسیون رفع تداخلات مطرح و به متقاضیان واگذار شد.

وی افزود: از سفر اول رئیس جمهور شهید و مطلع شدن از مشکل متقاضیان این اراضی، جلسات و کمیسیون های مختلف با حضور مدیران کشوری و استانی تشکیل و تصمیماتی در این راستا اتخاذ شد.

مذنب ادامه داد: رفع این تداخلات و تعیین تکلیف متقاضیان از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان بود که تا به امروز با جدیت پیگیری شد و در راستای خواست مردم به نتیجه رسید.

وی تأکید کرد: اگر مصوبه سفر رئیس جمهور شهید نبود و رفع این مشکل در فرایند قضایی قرار می گرفت امروز شاهد برپایی جشن و خوشحالی مردم نبودیم.

این مقام مسئول یادآور شد: استان هایی که شاهد دور دوم سفرها و حضور رئیس جمهور شهید در استان خود نبودند فرصت بزرگی را برای توسعه و پیشرفت از دست دادند.

مذنب گریزی هم به انتخابات پیش رو زد و تصریح کرد: مردمی که ثمرات تلاش های شهید رئیسی را دیده و چشیده اند وظیفه دارند که به دیگران بگویند فرق دارد چه کسی رئیس جمهور شود.

فرایند سخت و کارشناسی شده واگذاری اراضی دولتی به متقاضیان

بهزاد شاکرمی، مدیر کل راه و شهر سازی لرستان در جمع مردم محله دره گرم خرم آباد گفت: این واگذاری و رفع تداخلات طی یک فرآیند سخت، پیچیده و کارشناسی شده و با تلاش اعضای کمیسیون رفع تداخلات استان انجام شد که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی به برکات سفر رئیس جمهور شهید به استان لرستان اشاره و تصریح کرد: ۱۲.۷ هکتار به ۳۰۰ نفر از متقاضیان در راستای اجرای مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور شهید به استان بدون دریافت هیچ گونه وجهی واگذار شد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی لرستان توضیح داد: این واگذاری یک آرزو و مطالبه چندین ساله بود که محقق شد.

شاکرمی ادامه داد:هدف و فلسفه واقعی کار جهادی در دولت مردمی یعنی همین که ما مدیران با تلاش و خدمت صادقانه برای رفع مشکلات مردم باعث شادی آنها شویم.

این مقام استانی اضافه کرد: این عزیزان در حال حاضر می توانند با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان و دریافت یک معرفی نامه به دستگاه ها و ادارات ذیربط برای اخذ پروانه اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان به گلایه مردم از شهرداری اینگونه پاسخ داد: بر اساس قانون مردم می بایست درصدی از املاک تفکیکی را تحت عنوان حق تفکیک به شهرداری پرداخت کنند و چون دولت این تفکیک را انجام نداده تمام آن متعلق به مردم است.