شناسهٔ خبر: 168149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست گلستان انجام شد؛

تصویب طرح بافت فرسوده و ناکارآمد سه شهر گلستان

راه و شهرسازی گلستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از بررسی و تصویب طرح بافت فرسوده شهرهای گلیداغ، سیجوال و صادق آباد در کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست گلستان با بررسی ۱۱ دستور کار برگزار شد.

سید محمد حسینی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان از تصویب طرح اصلاح حریم شهر نوکنده در این جلسه خبر داد و گفت: با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه درخواست شهرداری گرگان مبنی بر بررسی طرح شناسایی پهنه های بلندمرتبه سازی شهر گرگان مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان طرح بافت فرسوده و ناکارآمد سه شهر استان مورد بررسی قرار گرفت و طرح های پیشنهادی تصویب شدند.

حسینی گفت: بر این اساس بافت فرسوده شهر گلیداغ به مساحت ۲۱ هکتار، بافت فرسوده شهر سیجوال به مساحت ۳۸ هکتار و بافت فرسوده و ناکارآمد شهر صادق آباد به مساحت ۱۲ هکتار به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح ها پس از تصویب در کمیسیون ماده ۵ استان به شهرداری ها ابلاغ شده و شهرداری ها می توانند از خدمات دولت برای بهسازی بافت فرسوده استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین اظهار کرد: الحاق اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و اراضی متعلق به اشخاص حقیقی به محدوده شهر در گنبد کاووس، آزادشهر و آق قلا از دیگر مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان بود که با هدف تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تصویب شد.

 حسینی ادامه داد: همچنین در این جلسه تخصصی طرح هادی هفت روستای حریم شهر بررسی و مقرر شد طرح های مذکور مورد بازنگری قرار گیرند.

گفتنی است کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان به ریاست سید مهدی مهیایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان و اعضای کارگروه برگزار شد.