شناسهٔ خبر: 168186 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر شیروان؛

طرح تفصیلی شهر شیروان در خراسان شمالی به تصویب رسید

طرح تفصیلی شهر شیروان در خراسان شمالی به تصویب رسید سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب طرح تفصیلی شهر شیروان در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر شیروان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، روزبه دادجو تصریح کرد: جلسه کمیسیون ماده پنج شهر شیروان در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد.

وی تصریح کرد: در اجرای بند (۵)ماده(۴)قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (۴۲)آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی،ناحیه ای ،منطقه ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب ۱۲ دیماه ۱۳۷۸ هیات وزیران ،کمیسیون ماده (۵)مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ موضوع بررسی و تصویب طرح تفصیلی شهر شیروان را در دستور کار قرار و کلیات مطالعات به تصویب رسید.

دادجو عنوان کرد: افق طرح تا سال ۱۴۱۰ و برای جمعیتی بالغ بر ۹۷ هزار نفر پیش بینی که شامل ۱۳۲۵ هکتار و حریم شهر ۷۴۰۰ هکتار با تراکم خالص جمعیتی ۱۳۴ نفر در هکتار تعیین گردید.

وی اضافه کرد: در طرح مصوب پیشنهادی علاوه بر بروز رسانی نقشه شبکه معابر و تامین سرانه کاربریهای خدماتی پشتیبان سکونت،  ضوابط و مقررات اجرایی ساختمانی و شهرسازی نیز به تصویب رسید که پس از ابلاغ به شهرداری قابلیت اجرا داشته و ملاک عمل شهرداری در صدور پروانه ساختمانی و پاسخگویی به شهروندان خواهد بود.

وی اضافه کرد: مصوبات کمیسیون ماده پنج پس از ۲۱ روز کاری پس از ابلاغ اولیه و تأیید شورای عالی شهرسازی قابلیت اجرا دارند.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه فرمایند.