شناسهٔ خبر: 168360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با محوریت نوسازی مسکن؛

اطلاع رسانی بسته تشویقی بومی در سطح استان توسط شهرداری ها در حال انجام است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از شتاب اطلاع رسانی بسته های تشویقی بومی در سطح استان توسط شهرداری ها خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، در پنجمین جلسه ویژه نوسازی مسکن در بافت های ناکارآمدهای شهری که با حضور معاون‌وزیر راه و شهرسازی ومدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی که از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه حاضر بود به ارایه گزارشی در خصوص عملکرد حلقه های میانی نوسازی مسکن با محوریت امور ترویجی و مباحث بند «ث» قانون با موضوع طرح کلید به کلید پرداخت.

داعی مواردی همچون شفاف سازی در فرایند انتقال طرح کلید به کلید ملک عوض و معوض، تهیه قرارداد یکسان و تیپ، چگونگی فرآیند انتقال اسناد و تخلیه ملک عوض و امکان سنجی تقسیط مبلغ در صورت بالاتر بودن ارزش ملک معوض را مطرح که مورد توجه جاضران در جلسه قرار گرفت. 

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از شناسایی اراضی جهت طرح کلید به کلید در شهرستان های سبزوار، گناباد، نیشابور و جغتای خبر داد که کارشناسی لازم در حال انجام و فرآیند با سرعت در حال انجام است.

وی درخصوص امور ترویجی با محوریت نوسازی مسکن در محلات بازآفرینی شهری اعلام کرد: در ۲۹ شهر استان ۷۸ حلقه میانی تشکیل که ۳۷۸ نفر به طور مستقیم در خصوص موارد مرتبط به مباحث بازآفرینی شهری فعالیت می کنند.  

گفتنی است در این جلسه اسدی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری، سید احمد باقری شهردار طرقبه نیز بعنوان شهردار پیشرو در امر اطلاع رسانی بسته های تشویقی حضور داشتند.