شناسهٔ خبر: 168392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مطرح شد:

الحاق ۱۵ هکتار به محدوده شهر اسفراین در راستای نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی

الحاق ۱۵ هکتار به محدوده شهر اسفراین در راستای نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از الحاق ۱۵ هکتار به محدوده شهر اسفراین در راستای نهضت ملی مسکن در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ به ریاست مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران سایر دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

دبیر کارگروه امور زیربنایی استان خراسان شمالی گفت: در این جلسه ۱۱ پرونده از ۶ شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر مدیران دستگاه های اجرایی، تصمیمات مقتضی در خصوص هر یک اتخاذ گردید.

وی افزود: از جمله مهمترین پرونده های این جلسه، موافقت با الحاق ۱۵ هکتار به محدوده شهر اسفراین در راستای نهضت ملی مسکن بود که انتظار می رود با الحاق این محدوده و محدوده های دیگری که در دستورکار نهضت ملی اسفراین قرار داد، گام موثری در راستای تامین زمین مورد نیاز این شهر در قالب برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن برداشته شود.

میرکریمی اضافه کرد: موافقت با بازنگری طرح هادی شهر غلامان نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود که پس از توضیحات لازم و تبادل نظر اعضای کارگروه مورد موافقت قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع آیین نامه هماهنگی پیشگیری و مدیریت پدیده گرد و غبار نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد دستگاه های اجرایی موضوع این آیین نامه، پروژه های اولویت دار خود را جهت بررسی موضوع تامین اعتبار به سازمان مدیریت ارسال و پس از بررسی سازمان مدیریت، موضوع در جلسات آتی کارگروه مطرح شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان عنوان کرد: از دیگر پرونده های مصوب این جلسه نیز می توان به جانمایی ۳ واحد در زمینه های صنعتی، گردشگری و کشاورزی در شهرستان فاروج و شیروان اشاره کرد که پس از بحث و تبادل نظر اعضای کارگروه مورد موافقت قرار گرفت.