شناسهٔ خبر: 168442 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان مطرح شد:

زنجان در ساخت مسکن ملی عملکرد خوبی در سطح کشور دارد

مسکن خوزستان استان زنجان در ساخت مسکن ملی در سطح کشور عملکرد خوبی دارد و بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در دست ساخت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح شد استان زنجان در ساخت مسکن ملی در سطح کشور عملکرد  خوبی دارد  و بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی  در قالب نهضت  ملی مسکن در دست ساخت دارد. 

در این جلسه استاندار زنجان، با بیان اینکه این استان در تحویل هر چه سریع واحدهای نهضت ملی مسکن به متقاضیان مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد،گفت: این استان در اجرای سیاست های دولت در حوزه مسکن عملکرد خوبی داشته است و جزو سه استان برتر کشور در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن است.

محسن افشارچی با اشاره به اینکه در صورت کنترل تورم مسکن می‌توان بسیاری از مشکلات و معضلات بخش مسکن را حل کرد،ابراز کرد: باید تورم مسکن در استان هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سیاست های ابلاغی شورای مسکن کشور بر تامین زمین برای مسکن حمایتی دولت، نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت از ظرفیت روستاها استفاده شده است،تاکید کرد: ما نیز می توانیم از ظرفیت روستاهای واقع در حاشیه و حریم شهرها استفاده کنیم و در همین راستا الحاق زمین ۱۱۶ هکتاری خریداری شده در غرب زنجان در مجاورت روستای کوشکن در کارگروه مربوط تصویب شد تا به صورت ناحیه منفصل شهری به محدوده مصوب روستای مذکور الحاق شود.

استاندار زنجان گفت: سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این خصوص همراهی و همکاری لازم را دارد و الحاق این اراضی از ۲ مسیر و با همکاری جهاد کشاورزی استان در حال انجام است و در مدت ۱۰ روز آینده فراخوان واگذاری اراضی آن داده خواهد شد.

افشارچی با تاکید بر اینکه این استان برنامه های دیگری در خصوص سایر حریم شهرها دارد،گفت: با انجام این کارها بخشی از تعهدات در خصوص مسکن ملی در استان محقق می شود.