شناسهٔ خبر: 16847 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در نشست مدیران بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی مطرح شد

نظارت شرکت‌های هواپیمایی بر بازار سفرهای نوروزی/ تاکید بر اطلاع رسانی دقیق و بموقع به مسافران

ترمینال مسافری مهرآباد نخستین نشست مدیران بازرگانی شرکت‌های هواپیمایی برای نظارت بر بازار سفرهای نوروزی هوایی با تاکید بر قیمت‌گذاری بر پایه تحلیل آمارهای پارسال، ظرفیت ناوگان و تقاضای موجود همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری بر هماهنگی این سازمان و شرکت های هواپیمایی برای مدیریت بازار نوروز ۹۵ تاکید کرد.

«محمد خداکرمی» از شرکت های هواپیمایی خواست درباره چگونگی فروش بلیت بر آژانس های هواپیمایی طرف قرارداد نظارت و پس از بررسی های لازم با توجه به زمان، تقاضا و ظرفیت ناوگان، نرخ های بلیت مسیرهای مختلف را تعیین کنند.

به گفته وی، اوج سفرهای نوروزی از بیستم اسفندماه امسال تا بیستم فروردین ماه ۱۳۹۵ خواهد بود.

«مرتضی دهقان» مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، نیز از شرکت های هواپیمایی خواست بر پایه تحلیل آمار بازار پارسال و تقاضای موجود، نرخ مورد نظر خود را اعلام کنند و درباره آن به توافق لازم دست یابند.

به گفته وی، در ایام نوروز بسیاری از پروازها یک سر خالی است.

دهقان تاکید کرد شرکت های هواپیمایی باید نسبت به اطلاع رسانی دقیق و بموقع به مسافران اقدام کنند.

وی گفت: دولت هر جا رقابت مضر وجود داشته باشد وارد عمل می شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقدام لازم را انجام می دهد.

دهقان تاکید کرد هرگونه فروش بی ضابطه بلیت از سوی دفتر خدمات مسافرت هوایی طرف قرارداد، مغایر با اجرای طرح آزادسازی است و مسئولیت آن با شرکت های هواپیمایی خواهد بود. بنابراین باید تارنماهای غیرمجاز فروش بلیت به مراجع قضایی معرفی شوند.

تهیه بلیت در روزهای نوروز یکی از دغدغه های مردم است و گاهی بلیت هواپیما باید به چند برابر قیمت از بازار سیاه یا دلالان خریداری شود.

سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی در برخی مسیرها درصدد است با برنامه ریزی مناسب بر فروش بلیت های نوروزی نظارت کند.

با وجود ابلاغ طرح آزادسازی قیمت بلیت پروازهای داخلی از نهم آذرماه امسال در بیش از ۱۷۰ مسیر داخلی، تاکنون هیچیک از شرکت های هواپیمایی نرخ بلیت های خود را افزایش نداده اند.

نظر شما