شناسهٔ خبر: 168557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛

بازگشت ۳ هکتار زمین ملی در شهرستان فریدن به بیت المال

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: زمین ملی به مساحت ۳ هکتار در شهرستان فریدن با اجرای حکم قطعی قضایی، رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: یک فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در شهرستان فریدن با اجرای حکم قطعی قضایی از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.  

وی افزود: به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی کارکنان این فرماندهی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن یک مورد حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان فریدن اجرایی شد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است، گفت: با اجرای این احکام در ۳ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در شهرستان فریدن رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به خلع ید آن اقدام شده است.  

وی تصریح کرد: این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.