شناسهٔ خبر: 168643 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از واحدهای نوسازی شده در بافت‌های فرسوده سیستان و بلوچستان از مرز ۱۴۰۰ واحد عبور کرد

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون هزار و ۴۵۱ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسر استان نوسازی شده و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از محورهای اصلی فعالیت دولت سیزدهم، شتاب‌بخشی به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و مساله‌دار شهری است. 

وی ادامه داد: در این راستا مردمی‌سازی در قالب تدوین و اجرای بسته‌های تشویقی مختلف است تا بتواند هزینه‌های ساخت در بافت‌های فرسوده را کاهش داده و در سرمایه‌گذاران انگیزه لازم را ایجاد کند. 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: این بسته‌های تشویقی در قالب تخفیف در پروانه، تسریع در زمان صدور پروانه، اسکان موقت، تسهیلات بانکی و همچنین بسته ۱۹بندی شهرسازانه است که در بسته ۱۹بندی نیز مواردی همچون طبقه تشویقی، تراکم تشویقی، تغییر کاربری‌های ارزش افزا، تسهیل در تامین پارکینگ و غیره دیده شده و این‌ها مواردی است که برای سازنده‌ها مهم بوده و رغبت لازم را برای حضور در بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاری در آن‌ها ایجاد می‌کند. 

مهدیار با بیان اینکه بسترسازی، تسهیلگری، رفع موانع و بهبود دهنده بودن چهار نقش مهم شرکت بازآفرینی شهری در راستای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود، تاکید کرد: در حال حاضر نوسازی هشت هزار و ۷۰ واحد در بافت‌های فرسوده شهرهای استان در حال انجام است که با بهره برداری از آن‌ها در آینده نزدیک تحول بزرگ در زندگی شهروندان ساکن محلات مورد هدف بازآفرینی شهری ایجاد می‌شود.