شناسهٔ خبر: 168658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسائل و مشکلات حوزه اراضی ملی و دولتی شهرستان تیران و کرون بررسی شد

بازدید رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: در بازدید معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اراضی ملی و دولتی این شهرستان، مسائل و مشکلات حوزه اراضی، بالاخص در راستای تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بررسی و تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به دعوت فرماندار شهرستان تیران و کرون و با همراهی سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون و جمعی از مسئولین ضمن بازدید از وضعیت اراضی ملی و دولتی این شهرستان مسائل و مشکلات مرتبط را مورد بررسی قرار داد.  

در این سفر یک روزه مباحثی پیرامون تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن عسگران در قالب تهاتر و الحاق، تعیین تکلیف زمین شبکه بهداشت عسگران، سهم ۱۰ درصد شهرداری و سایت نهضت ملی رضوانشهر، انتقال سند دانشگاه پیام نور، سهم ۱۰ درصد شهرداری تیران و… بررسی شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص مباحث مطرح شده در حضور معاون املاک وحقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تصمیمات اتخاذ شده اظهار کرد: موضوع تامین زمین در شهر عسگران که فاقد اراضی دولتی در محدوده و حریم شهر جهت طرح‌های حمایتی مسکن است مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به مصوبه هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص واگذاری زمین در قبال اخذ زمین (در قالب تهاتر) برای طرح نهضت ملی مسکن مقرر شد اقدامات لازم در این خصوص جهت اجرایی شدن این طرح با سرعت انجام شود.  

وی افزود: با توجه به اینکه در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن ۳ هزار مترمربع زمین به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن تغییر نمایندگی یافت لذا با توجه به مسکونی نبودن کاربری این زمین، بررسی‌های لازم در این خصوص بعمل آمد.  

کاشفی گفت: سهم ۱۰ درصد تعداد ۷۸ پلاک مسکونی به شهرداری رضوانشهر، تعیین تکلیف زمین کارگاهی ۹ هزار متر مربعی، شروع عملیات خاکی آماده‌سازی اراضی نهضت ملی مسکن توسط شهرداری رضوانشهر، رفع مشکل آزادسازی تقاطع غیر همسطح محور تیران سامان، موضوع اجرای شبکه آب سایت‌های نهضت ملی مسکن شهرستان و… از جمله مواردی بود که پیرامون آن بررسی و تصمیم گیری شد.