شناسهٔ خبر: 168666 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۱۹ میلیون تردد از محورهای مواصلاتی استان البرز در اردیبهشت ۱۴۰۳

تردد-البرز رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان البرز از ثبت بیش از ۱۹ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۹۱۸ تردد در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، علی شادفر، گفت: طبق آمار دریافتی از دستگاه‌های ترددشمار جانمایی شده در محورهای مواصلاتی البرز بیش از ۱۹ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۹۱۸ تردد در اردیبهشت سال جاری به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۰ میلیون و ۱۸ هزار و ۳۶۹ خودرو وارد استان البرز شده اند .

وی از رشد ۱۱.۷ درصدی ورود خودرو به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت ۹ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۵۴۹ خودرو از استان خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸.۵درصد افزایش داشته است.

شادفر سرعت متوسطه وسایل نقلیه در این بازه زمانی را ۷۲ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: سهم وسایل نقلیه سنگین از آمار تردد اردیبهشت ماه ۶ درصد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان البرز در پایان پرترددترین محور مواصلاتی استان در این بازه زمانی را آزادراه کرج- تهران محدوده پایانه شهید کلانتری با متوسط تردد ساعتی ۶ هزار و ۲۲۰ خودرو اعلام کرد.