شناسهٔ خبر: 168883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشارکت سازمان راهداری در بهسازی و روکش آسفالت آزادراه اصفهان - کاشان – قم

مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  در بهسازی و روکش آسفالت آزادراه اصفهان - کاشان – قم در جریان سفر معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شهرستان کاشان جلسه‌ای درخصوص مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بهسازی و روکش آسفالت آزادراه اصفهان - کاشان – قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با سفر به شهرستان کاشان استان اصفهان ضمن بازدید محورهای حوزه این شهرستان از آزادراه اصفهان - کاشان – قم نیز بازدید کرد.

خرابی شدید روکش آسفالت آزادراه اصفهان – کاشان – قم با توجه به سطح بالای تردد این محور که بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور است، سبب نارضایتی کاربران جاده‌ای چه در بخش مسافری و چه در بخش ترانزیتی شده‌است.

به همین جهت اکبری در جلسه‌ای با حضور علیرضا سیاهپور، مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل، مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های اصفهان و قم و همچنین نماینده مجری کل طرح‌های زیربنایی استان و مدیران عامل دو شرکت سان آرا و امیرکبیر در راستای ارتقای کیفی رویه آزادراه قم – تهران – کاشان و نحوه مشارکت سازمان راهداری شرکت کرد.

آزادراه ۳۰ساله اصفهان - کاشان – قم، نخستین آزادراه مشارکتی کشور و از نظر استاندارد در سطح سرویس B و C است. این آزادراه با مشارکت ۷۲ درصدی صندوق بازنشستگی کشور و ۲۸ درصدی وزارت راه و شهرسازی اداره می‌شود. رفع مشکلات و نگهداری آزادراه از جمله تامین روشنایی، بهسازی آسفالت و جایگزینی نیوجرسی با شرکت‌های نگهداری آزادراهی زیر نظر شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور است.

بهره‌برداری آزادراه اصفهان- کاشان- قم یکی از آزادراه‌های پُرترافیک کشور، در اختیار ۲ شرکت بخش خصوصی (سان آرا و امیرکبیر) است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در عمل نمی‌تواند هیچ هزینه‌ای در این زمینه انجام دهد و تنها وظیفه پیگیری و نظارت بر آن را بر عهده دارد.

لذا با توجه به این موضوع که آزادراه‌ها به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ایمنی تردد ساخته می‌شوند و سبب رونق اقتصادی منطقه خود می‌شوند و این زیرساخت حمل‌ونقل باید نگهداری و به موقع بهسازی شود، جلسه‌ای به منظور بررسی نحوه مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بهسازی و روکش آسفالت آزادراه اصفهان - کاشان – قم تشکیل شد.