شناسهٔ خبر: 168903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی:

سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده در همکاری با بانک‌ها افزایش می‌یابد

ببینید | بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با همراهی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از محلات ناکارامد شهری مشهد مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به مشهد و در حاشیه بازدید از پروژه های نوسازی تاکید کرد: سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده در همکاری با بانک‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به مشهد و در حاشیه بازدید از پروژه های نوسازی که با حضور وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی انجام شد، گفت: با اشاره به اینکه  ۳۳۸۲۱۹ واحد مسکونی در بافت ناکارآمد شهر مشهد قرار دارند، تاکید کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده در همکاری با بانک‌ها تسریع می‌شود.

پروژه های گودال هنرمند در منطقه سجادیه، پروژه کلانتری آستانه پرست در منطقه اطراف حرم، پروژه های اقامتی در محله علما، پروژه های نوسازی تک پلاک های محله سجادیه و سرشور از مکان های بازدید شده در این سفر بود.

آیینی با بیان اینکه حفظ جان ساکنان در محلات فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌آید، اظهار کرد: با تخریب هر پلاک فرسوده به طور متوسط در کشور سه واحد مسکن اضافی تولید می‌شود.

وی گفت: سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه برای اجرای نهضت ملی مسکن به احیای بافت‌های فرسوده باید توجه کرد، بیان‌ کرد: وزیر راه و شهرسازی مکررا بر اهمیت نوسازی در بافت‌های فرسوده تاکید دارند و از نظر ایشان نوسازی بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده به اندازه ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن  مهم است، بلکه مهم‌تر، زود بازده‌تر، اثربخش‌تر و مفیدتر است.