شناسهٔ خبر: 168905 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 بهره‌برداری از ۱۵ کیلومتر بزرگراه بین‌المللی نقده-پیرانشهر

راه  سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پروژه بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر با ۳۳ کیلومتر طول کل مسیر، پیشرفت بالای ۵۰ درصدی دارد و حدود ۱۵ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطائی در بازدید از طرح‌ راهسازی منتهی به پایانه مرزی تمرچین، اظهار کرد:  قطعه نخست بزرگراه نقده-پیرانشهر ۱۰ کیلومتر بوده که با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده برای تعریض و بهسازی محور، حدود ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

 وی ادامه داد: عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست و حدود ۵ کیلومتر آن پیش از این زیر بار ترافیک رفته است و تا اربعین امسال ۴ کیلومتر دیگر از این قطعه زیر بار ترافیک خواهد رفت.

 سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای عملیات در بزرگراه نقده-پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل در این مسیر و سهولت تردد زائران اربعین انجام می گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده ای باشیم. 

 وی بیان کرد: مساله مورد توجه روستای گارنا نیز توجه به ایمن سازی برای تردد اهالی بود که با هماهنگی صورت گرفته این مشکل رفع و ایمن سازی مسیر ورودی روستای گارنا انجام شده است.

 سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: قطعه دوم بزرگراه نقده-پیرانشهر با ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، ۲۴ کیلومتر طول دارد و حدود ۱۰ کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته است و تا اربعین ۷ کیلومتر دیگر از قطعه دوم آماده بهره‌برداری می‌شود. 

 عطائی افزود: طرح ساماندهی ۲.۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز پیش از این انجام شده و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.