شناسهٔ خبر: 169154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

مشکل عمده حمل اضافه بار در جاده‌ها مربوط به فعالیت معادن است

راهداری زنجان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان مشکل عمده حمل اضافه تناژ در جاده‌ها را مربوط به معادن که عمدتا بدون سند بارنامه حمل می‌شوند عنوان کرد و گفت: اگر موضوع اضافه تناژ حمل بار معادن کنترل شود، عمده مشکل تخریب جاده‌ها و ابنیه راه حل خواهد شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، غلامرضا کرمی، معاون حمل و نقل اداره کل در جلسه مشترک این اداره کل و فرماندهی پلیس راه استان که صبح امروز در سالن راهبران برگزار شد، ضمن اشاره به این موضوع، خواستار همکاری پلیس راه در این امر شده و افزود: این مشکل عمدتاً در شهرستان‌های دارای معدن وجود دارد و نیازمند همکاری پلیس راه برای اعمال قانون برای افراد متخلف هستیم تا جلو تخریب جاده‌ها و تضییع حقوق دولتی را بگیریم.

حمید سلمانیان، رییس اداره حمل مسافر این اداره کل نیز با اشاره به فعالیت خودروهای مسافرکش پلاک سفید در جاده‌های استان گفت: امیدواریم جلوی این فعالیت غیرقانونی گرفته شود، این امر باعث از بین رفتن فعالیت حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی مشکل دیگر این حوزه را صدور صورت وضعیت‌های صوری عنوان کرد که نیازمند پیگیری برای حل مشکل از طریق پلیس راه است.
 در ادامه هادی نظری، معاون راهداری اداره کل با اشاره به تعطیلی کارگاه‌های جاده‌ای در ایام تعطیل و روزهای آخر هفته از قائم مقام پلیس راه استان درخواست کرد که اجازه فعالیت در محورهای اصلی خصوصاً آزادراه راه‌ها در روزهای آخر هفته و جمعه‌ها و روزهای تعطیل به پیمانکار داده شود.

سرهنگ میناخانی، قائم مقام فرماندهی پلیس راه استان نیز در این جلسه با اشاره به ابلاغ افزایش جرایم رانندگی و اجرای آن از ابتدای تیرماه اعلام کرد: با توجه به افزایش جرایم از جمله سبقت غیرمجاز، ضرورت نصب تابلوهای اعلائم سرعت و سبقت غیرمجاز به ویژه در محورهای زنجان- بیجار و زنجان- ارمغان‌خانه بالا بوده و این اقدام باید صورت بگیرد تا مردم نسبت به حداکثر سرعت در این محورها مطلع شوند.

وی از ثبت روزانه ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان از طریق دوربین‌های جاده‌ای خبر داده و افزود: امیدواریم از طریق بودجه‌های استانی برای افزایش دوربین‌های هوشمند جاده‌ای اقدام شود تا در بحث کنترل تصادفات، گام‌های موثری برداریم.

سرهنگ میناخانی همچنین بر ضرورت کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر به ویژه مسافر با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی تاکید کرد.