شناسهٔ خبر: 169165 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شصت و سومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان اعلام شد؛

اهتمام بیشتر دستگاه‌های دخیل برای کاهش تصادفات در زنجان

راهداری زنجان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان درشصت و سومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان، بر اهتمام بیشتر دستگاه‌های دخیل برای کاهش تصادفات و تشکیل جلسات منظم ماهانه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در نشست ۶۳ کمیسیون ایمنی راه‌های استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بر اهتمام بیشتر دستگاه‌های دخیل برای کاهش تصادفات تأکید کرد و گفت: در همین راستا کاهش ۱۶ درصدی تصادفات برون شهری و کسب جایگاه سوم در بین استان‌ها نشان از تلاش و همکاری سایر دستگاه‌ها با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان دارد.

وی با بیان اینکه ترددها هرساله روند افزایشی دارد، افزود: در تلاش هستیم با آرام‌سازی، آشکارسازی و ایمن‌سازی محورها، اثر مثبتی در کاهش آمار فوتی‌ها ایجاد کنیم.

اسماعیلی در ادامه گفت: بیشترین تصادفات رخ داده مربوط به ۲۹ اسفند ماه با ۴۹ مورد تصادف در حدود یک درصد از کل تصادفات در سال۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده است که برای این منظور کمیته ویژه‌ای متشکل از اداره کل راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه‌ها تشکیل شود.

وی افزود: تا پایان سال هر ماه جلسه ایمنی راه‌ها توسط این اداره کل و با حضور معاون عمرانی استانداری برگزار شود.

مدیرکل راهداری ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در راستای کاهش تصادفات توسط دستگاه‌های مرتبط، بر تمرکز در ساعات بعد از ظهر تا ۲۴ شب که ۶۵ درصد تصادفات را شامل می‌شود، تأکید کرد.

محمد شعاعی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری رفع نقاط حادثه‌خیز را در اولویت امور دانست و تاکید کرد: در تصمیم‌گیری‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز با اولویت و در مدت زمان کوتاه انجام شود.

وی در ادامه به تدابیر سهل‌الوصول در کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که می‌تواند در کاهش تصادفات مهم باشد، حضور پلیس در محورها است که می‌توان با این اقدام بخش عمده‌ای از تصادفات را کنترل کرد.

نشست ۶۳ کمیسیون ایمنی راه‌های استان به ریاست سید محمد شعاعی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیر کل و معاونین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، پلیس راه، هلال احمر، نماینده پزشکی قانونی، شهرداری و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های عضو این کمیسیون به‌منظور بررسی آمار تصادفات جاده‌ای در ۲ماه امسال و مقایسه آن با سال گذشته، علل و عوامل مؤثر در این تصادفات و اقدامات انجام شده و در حال انجام برگزار شد.

در ادامه این جلسه بررسی وضعیت ایمنی محور دندی و بیجار و انتخاب پلیس راه به عنوان یکی از منابع موثق در اعلام آمار تصادفات رانندگی از دیگر محورهایی بود که در این جلسه از سوی اسماعیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارائه شد.