شناسهٔ خبر: 169171 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۲ پروژه عمرانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با حضور استاندار آغاز شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آغاز عملیات اجرایی تعریض، زیرسازی و ایمن سازی باند غربی محور اصلی سنگدوین- بدراق ملا (مسیر جاده خط نو) و پل عابر پیاده محدوده شهر سنگدوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،  عادل مصدقی در آیین شروع عملیات اجرایی محور اصلی سنگدوین-بدراق ملا و پل عابر پیاده سنگدوین در شهرستان علی آباد کتول، که با حضور استاندار و معاونین وی، فرماندار و امام جمعه و شماری دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در علی آباد کتول برگزار شد، گفت: برای این پروژه‌ها ۴۵ میلیارد تومان اعتبار  از محل منابع ملی در نظرگرفته شده است.

وی اظهار کرد: طول اجرای پروژه تعریض و توسعه محور سنگدوین –بدراق ملا  ۴.۳۰۰ کیلومتر است که برای آن ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مصدقی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته برای ساخت پل عابر پیاده سنگدوین نیز ۵ میلیارد تومان است.

وی توضیح داد: محور سنگدوین –بدراق ملا از محورهای اصلی و پرترافیک علی آباد به سمت شهرستان گنبدکاووس است و در مجموع ۵۵ کیلومتر طول دارد که تعریض و ایمن‌سازی ضلع غربی محور از سال ۱۴۰۰ به طول ۵ کیلومتر برای ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای انجام شد.

به گفته مصدقی، با اتمام  ایمن‌سازی این قطعه ۴.۳۰۰ کیلومتری در سال جاری، ۵ کیلومتر باقیمانده دیگر تا انتهای حوزه شهرستان علی آباد کتول نیز در برنامه سنوات آتی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: هم‌زمان با آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها از ۹ پروژه دیگر که در اواخر سال ۱۴۰۲ و طی ماه‌های اخیر سال ۱۴۰۳به اتمام رسیده و بهره برداری رسمی نشده بودند با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان نیز بهره برداری به عمل آمد.

مصدقی خاطرنشان کرد:  ۱۲ کیلومتر خط کشی، نصب ۳۰ عدد تابلو و علائم، روشنایی نقطه‌ای تقاطع کوچک نظرخانی و عرفان آباد، روکش آسفالت محور مزرعه-ایمر و محور ساور کلاً و احداث دو دهنه پل ۶ متری در بلوچ آباد از جمله پروژه‌های بهره برداری شده است.