شناسهٔ خبر: 169187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد؛

پل ماشنگی مسیر دسترسی شهرستان رودان به حاجی آباد

پل ماشنگی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از بازدید استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی از روند عملیات اجرایی پل ماشنگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: پل بزرگ ماشنگی با ۹ دهانه ۲۰ متر و با طول ۱۹۰ متر محور زیارتعلی به مازگرد و در محدوده روستای ماشنگی در حال احداث است و عملیات اجرایی پل تا مرحله سر ستون‌ها اجرا شده و آماده تیرگذاری است.

وی افزود: عملیات اجرایی این پل که از شهریورماه سال ۱۴۰۱ شروع شده است و مدت قرارداد آن ۳۰ ماه است و ۶ ماه زودتر از اتمام مدت قرارداد آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان افزود: با اجرای این پل، برقراری راه ارتباطی بین ۲۶ روستا و آبادی دهستان مسافر آباد بخش رودخانه شهرستان رودان انجام می‌شود و یک هزار و ۲۱۵ خانواده ساکن و جمعیت چهار هزار و ۱۰۹ نفر از مزایای این پل بهره‌مند می‌شوند.

شرفی ادامه داد: پس از ساخت این پل راه دسترسی بخش رودخانه و شهر زیارتعلی به شهرستان حاجی آباد و تعدادی از روستاهای بخش احمدی در مواقع بارندگی مسدود نخواهد شد. اعتبار عملیات اجرایی این طرح ۶۵۰ میلیارد ریال است.