شناسهٔ خبر: 169453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ پروانه تخصصی مشاورین املاک در خراسان شمالی

صدور بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ پروانه تخصصی مشاورین املاک در خراسان شمالی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ پروانه تخصصی برای مشاورین املاک استان صادر شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، علی فخرانی در حاشیه برگزاری دومین جلسه وبیناری وزارت راه و شهرسازی در زمینه صدور پروانه تخصصی مشاورین املاک، با اشاره به اینکه دبیرخانه کارگروه املاک و مستغلات این اداره کل پیگیری لازم را در جهت رفع مشکل صدور پروانه‌های تخصصی انجام داده است، افزود: از سال ۹۷ تاکنون هزار و ۶۰۰ پروانه تخصصی در سطح استان صادر شده که در حال حاضر ۳۳ پروانه تخصصی مشاورین املاک طی هفته جاری صادر خواهد شد که بیش‌ترین تعداد این پروانه‌ها مربوط به شهرستان شیروان است.

 وی با اذعان به اینکه در حال حاضر بیش از هزار و ۸۰۰ واحد صنفی مشاور املاک در سطح استان فعال هستند، افزود: از این تعداد شهرستان بجنورد با ۸۹۷ واحد بیش‌ترین و شهرستان راز و جرگلان با ۵ واحد کم‌ترین تعداد را در استان دارند.

 فخرانی با اشاره به رونمایی از سامانه خودنویس ویژه انجام معاملات و مستغلات کشور برگزاری جلسات تخصصی وبیناری برای پاسخگویی به سؤالات مشاورین املاک (با نمایندگی روسای اتحادیه صنف مذکور) را از اقدامات برنامه ریزی شده وزارت راه و شهرسازی دانست و اذعان کرد: جلسات کارشناسی با حضور دستگاه‌های ثبت اسناد و املاک، پیش گیری از وقوع جرم، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مشاورین املاک در جهت بررسی موانع مشکلات و انعکاس آن برگزار شده که دغدغه‌های ایجاد شده برای این صنف برطرف گردد.

 وی در پایان اظهار امیدواری کرد: بنگاه‌های مشاورین املاک در استان با استناد به ماده ۱۸ جهش تولید مسکن و با عنایت به سامانه‌ای شدن صدور کد رهگیری و همچنین پرینتی شدن قراردادها از تنظیم هر گونه قرارداد کاغذی خودداری کنند.

 شایان ذکر است طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته به منظور حل مشکلات مشاورین املاک این جلسات به صورت هفتگی و در سطح کشور برگزار می‌گردد.