شناسهٔ خبر: 16960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فدایی خبر داد؛

اجرای ۲۱۵ پروژه راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد

احداث راه روستایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو هزار و ۵۷۰کیلومتر از راه‌های روستایی این استان همچنان خاکی و شوسه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه وبويراحمد،حسن فدایی افزود: از مجموع چهار هزار و ۵۳۰کیلومتر راه روستایی در استان حدود یکهزار و ۹۶۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شوسه و خاکی هستند.

وی شاخص راه روستایی در استان کهگیلویه وبویراحمد را نسبت به میانگین ۷۶ درصدی کشور حدود ۴۲ درصد اعلام کرد وافزود:بیش از ۲۱۵ پروژه راهسازی اعم از اصلی، فرعی، روستایی در سطح استان در حال اجراست.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد این پروژه ها در حوزه ساخت ، بهسازی و آسفالت راه روستایی است و  میزان اعتبار این پروژهها در سطح استان نیز افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال است.

وی ابراز داشت: با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا، بیش از ۸۰هزار خانوار روستایی این استان از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره با سخت گذربودن و شرایط توپوگرافی استان و همچنین پراکندگی روستاها، گفت: هزینه هر کیلومتر راه در این استان افزون بر دو ونیم برابر سایر استان های همجوار است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد با حدود ۹۶کیلومتر بزرگراه در رتبه آخر کشور قرار دارد، افزود: میانگین ساخت بزرگراه در طول ۳۶ سال انقلاب اسلامی و تا قبل از دولت یازدهم در استان ۵۶ کیلومتر بود

فدایی تصریح کرد: درطول دو سال گذشته میزان بزرگراه در استان به حدود ۹۶ کیلومتر رسیده که به اندازه کل ۳۶ سال گذشته در این دولت ساخت بزرگراه انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز ۱۵۰کیلومتر بزرگراه در استان در دست ساخت است، افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این میزان بزرگراه افزون بر هفت هزار و۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فدایی اظهار کرد: این در حالی است که هم اکنون کمتر از ۵۰۰ میلیارد ریال به ساخت بزرگراه در استان اختصاص یافته است.

وی ابراز داشت: در طول دو سال گذشته نیز افزون بر ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان نیز روکش آسفالت شده اند که بیش از ۱۵۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

از شش هزار کیلومتر راه ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد،چهار هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی و ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی است/.

نظر شما