شناسهٔ خبر: 169676 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۶۰ درصدی تعداد سامانه‌های هوشمند در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تعداد سامانه‌های هوشمند محورهای مواصلاتی استان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بازدید انجام شده از محورهای مواصلاتی استان به همراه فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: استان کرمانشاه به عنوان استان پیشرو در هوشمندسازی راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به پیگیری و رایزنی انجام شده و نگاه توسعه محور مرکز مدیریت راه‌های کشور، سامانه‌های هوشمند استان از ۱۹۱ مورد به ۳۱۰ مورد افزایش می‌یابد و برای این افزایش ۶۰ درصدی بیش از ۱۰۰ میلیارد اعتبار صرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با ابراز امیدواری از راه‌اندازی این تعداد سامانه تا پایان سال گفت: هوشمندسازی راه‌ها سبب ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای و تسهیل و تسریع در حمل و نقل ناوگان مسافری و باری می‌شود.

کهریزی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق دارد گفت: خوشبختانه نگاه اربعینی به جاده‌ها و پذیرش گردشگران ورودی و خارجی مدنظر است و امید داریم با برنامه‌های انجام شده استان کرمانشاه را به عنوان هاب منطقه غرب کشور در زمینه هوشمندسازی معرفی کنیم.

وی با ابراز امیدواری از پایش تصویری پایانه مرزی خسروی در اربعین امسال افزود: امسال برنامه‌ریزی برای افزایش دو برابری زائران اربعین انجام شده است.