شناسهٔ خبر: 169763 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد خبر داد؛

ابراز تمایل یک شرکت عمانی برای سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی در فرودگاه یزد

فرودگاه يزد مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با بیان اینکه با وجود معادن و مجتمع‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی در این استان هرگونه سرمایه‌گذاری در فرودگاه یزد تجارت برد - برد سازنده و سودآوراست، گفت: هم اکنون سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی شرکت عمانی در دستور کار اداره‌کل فرودگاه‌های استان یزد قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران کمال دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد اظهار کرد: هم اکنون سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومانی شرکت عمانی در دستور کار اداره کل فرودگاه‌های استان یزد قرار گرفته است.

وی افزود: توافقات اولیه ساخت شهرک فرودگاهی در جنب بلوار ولایت انجام شده است، ضمن اینکه این شهرک یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی فرودگاه یزد است که یک شرکت عمانی اظهار تمایل کرده در این فرودگاه سرمایه‌گذاری کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد، مساحت این مجموعه اقامتی، تفریحی، رفاهی، درمانی و ورزشی را بیش از ۱۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: در راستای عملی شدن این سرمایه‌گذاری توسط شرکت عمانی، تاکنون جلسات زیادی با اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها، استاندار و معاونین استانداری یزد برگزار شده تا زمینه‌های این سرمایه‌گذاری در فرودگاه یزد بیش از پیش تسهیل شود.

دهقان منشادی با بیان اینکه نتیجه برگزاری این جلسات، برنامه‌ریزی سفر مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و استانداری یزد به عمان بوده است، گفت: پس از بررسی‌های تخصصی انشاالله مقدمات حضور سرمایه‌گذار عمانی در فرودگاه یزد فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: فرودگاه‌ها دروازه اصلی ورود به کشور و هر استانی محسوب می‌شوند و هرگونه سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها، باعث رشد گردشگری و خدمات رفاهی در استان‌های مربوطه می‌شود و بخش خصوصی نیز از این سرمایه‌گذاری سود لازم را می‌برد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور یک تجارت برد - برد سودآور محسوب می‌شود، افزود: تجربه نشان داده است مهم‌ترین عاملی که کشورهای منطقه به رشد و توسعه پایدار رسیده‌اند، وجود فرودگاه‌های پررونق و پر تردد بوده است و اگر ما بتوانیم این سیاست را به خوبی دنبال کنیم، زمینه‌های رشد و توسعه پایدار را در صنعت هوانوردی و اقتصاد ملی کشور فراهم کرده‌ایم.

دهقان منشادی یادآور شد: ضرورت سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور، سبب شد که ما بتوانیم ۱۲ فرصت سرمایه‌گذاری را در فرودگاه استان یزد به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ارائه دهیم و برای عملی شدن این مهم تاکنون با مسئولان اقتصادی استان یزد مکاتبات لازم انجام شده، سه نشست در استان برای جذب سرمایه‌گذاران تشکیل شده و دو کلیپ تصویری به زبان‌های انگلیسی و فارسی نیز برای طرح این موضوع تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون یک تفاهم‌نامه نیز بین مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و استاندار یزد امضا شده و اولین تفاهم‌نامه‌ای در کشور است که در حوزه سرمایه‌گذاری بین شرکت فرودگاه‌ها با استانداری‌ها به امضا رسیده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد، ساخت پمپ‌بنزین و جایگاه سوخت، کارواش و ساخت هتل را از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه یزد اعلام کرد.

وی، به مزیت‌های ساخت حدود ۲۰۰ واحد تجاری بزرگ در فرودگاه یزد اشاره کرد و یادآور شد: در بسته‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه یزد ساخت ۲۰۰ فروشگاه تجاری در جنب بلوار شهید دهقان منشادی یزد را در نظر گرفته‌ایم که به مساحت ۷ هکتار هم اکنون در حال آماده‌سازی آن هستیم و مقدمات اخذ خدمات مشاوره آن در شرکت فرودگاه‌ها انجام شده و در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای نیز با استانداری، شهرداری یزد و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منعقد شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد به موقعیت استان در مرکز کشور اشاره کرد و گفت: با وجود معادن و شرکت‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی در این استان و تردد تجار، بازرگانان و فعالان صنعتی و اقتصادی، ساخت یک جایگاه تشریفات اختصاصی CIP در این فرودگاه را بسیار ضروری کرده است.

دهقان منشادی اظهار کرد: با توجه به اهمیت وجود جایگاه تشریفات اختصاصی در فرودگاه یزد، یکی از شرکت‌های بزرگ معدنی استان اظهار تمایل کرده است که در این زمینه در فرودگاه یزد سرمایه‌گذاری کند و در این خصوص رایزنی‌ها با این شرکت معدنی آغاز شده است.

شایان ذکر است؛ رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه‌های ایران تیر ماه سال جاری با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مدیران وزارت راه و شهرسازی، مدیران و مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان و متخصصان فرودگاهی کشور برگزار می‌شود.