شناسهٔ خبر: 169785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از خط کشی بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیرهای پُر تردد از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۳۰ کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است و در تلاش هستیم تا قبل از شروع ایام اربعین حسینی (ع) افزون بر یک هزار کیلومتر دیگر از راه‌های استان همدان خط کشی شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان اجرا شد، در حالی که هدف‌گذاری  برای سال ۱۴۰۲  کمتر از ۲ هزار کیلومتر بوده است.

آهکی اظهار کرد: اجرای خط کشی یکی از  سریع‌ترین راه‌های ارتقای ایمنی راه‌هاست که نقش بسزایی را در کاهش حوادث جاده‌ای، منظم کردن ترافیک، افزایش ایمنی و دید راننده در شب، تعیین کننده مرز جاده و حاشیه راه در شب و… ایفا می‌کند و یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: هم اکنون ۲ اکیپ امانی مشغول خط کشی راه‌های استان هستند و ۲ اکیپ پیمانی نیز به‌زودی فعال خواهد شد که امیدواریم در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز امسال نیز بتوانیم همچون سال گذشته بیش از تعهد و هدف‌گذاری سال در سطح محورهای ارتباطی استان خط کشی داشته باشیم.