شناسهٔ خبر: 170162 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان خبر داد؛

همکاری قرارگاه امام حسن(ع) در ساخت ۱۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در ساخت ۱۳۵ کیلومتر راه روستایی استان همکاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان همدان، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن اشاره به  همکاری قرارگاه امام حسن(ع) در ساخت راه روستایی در استان همدان گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با استانداری همدان، این قرارگاه در ساخت ۱۳۵ کیلومتر راه روستایی و ۵۰۰ کیلومتر روکش راه روستایی به استان کمک رسانی می‌کند.

وی تأکید کرد: در نخستین قرارداد این تفاهم نامه مصوب شد ساخت ۳۵ کیلومتر و روکش ۵۰ کیلومتر راه روستایی استان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل راهداری استان همدان تصریح کرد: در نخستین قرارداد مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که قرار است راه‌های روستایی استان در مدت یک سال بهسازی شوند.

آهکی، توسعه و آبادانی روستاها را از جمله اهداف این تفاهم نامه برشمرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است ساخت و روکش کل راه‌های در نظر گرفته شده در مدت ۳ سال به اتمام برسد.

او افزود: محور قباق تپه به ایده لو، احمدآباد به داریاب، انجلاس و آب هندو به برکات آباد از جمله روستاهای در نظر گرفته شده برای این طرح هستند.

در استان همدان ۳ هزار و ۳۶۳ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که با اجرای این تفاهم نامه همه راه‌های روستایی استان ساخته می‌شوند.