شناسهٔ خبر: 170338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان تشریح کرد؛

آخرین وضعیت ‌اجرای‌ پروژه چهارخطه دزفول -شوشتر

را خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت پروژه چهارخطه دزفول – شوشتر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رحمان بهرامی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای چهار خطه کردن محور مواصلاتی و پر تردد دزفول به شوشتر گفت: مسیر دزفول تا شوشتر حدود ۶۰ کیلومتر است که از این میزان ۲۰ کیلومتر آن چهارخطه شده و حدود ۲۶ کیلومتر باقی‌مانده است.

وی افزود: برای چهارخطه کردن این محور در سال ۹۹ در قراردادی با یک پیمانکار حدود ۱۲ کیلومتر آن اجرا شده است ولی مابقی مسیر به دلیل وجود معارض و پس از آن هم‌زمانی با تورم هنوز باقی مانده است.

بهرامی ادامه داد: به زودی مناقصه پروژه دزفول تا پل کهنک و از پل کهنک تا شهر شرافت انجام می‌شود. در این مسیر اولویت نخست ما مسیر دزفول تا کهنک است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که تا قبل از هفته دولت مناقصه انجام شده و عملیات اجرایی آغاز شود و اعتبار آن نیز از سوی نماینده شهرستان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبار ملی در نظر گرفته شده در سال گذشته ۵۸ میلیارد تومان اما امسال ۴۵ میلیارد تومان است که بسیار کم است. از محل اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده بود که در صورت تخصیص ۲۷ کیلومتر شوشتر تا دزفول طی دو سال تکمیل می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گفت: مسیر کلی پروژه از ملاثانی – شوشتر تا دزفول و ۱۳۰ کیلومتر است که چند پل خاص و رودخانه‌ای دارد. درخواست ۳ هزار میلیارد تومان پول برای این طرح داده شده است. چند پل بزرگ رودخانه‌ای خاص مانند بندقیر، کهنک و سیاه‌منصور در این طرح قرار دارد و فعلاً اولویت تکمیل قطعه شوشتر -دزفول است.