شناسهٔ خبر: 17043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

احداث چهارخطه پارس آباد – سه راهی سربند و بیمارستان در حال احداث پارس آباد اولویت راه و شهرسازی اردبیل

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اولویت راه و شهرسازی در شهرستان پارس آباد احداث مسیر چهارخطه پارس آباد – سه راهی سربند است كه قسمت اول آن به طول ۴ كیلومتر اجرا شده و ۴ كیلومتر بعدی نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه در نشستی صمیمی با فرماندار پارس آباد ضمن اعلام این خبر افزود: مطالعات مسیر چهارخطه پارس آباد تا سه راه سربند به طول ۲۰ کیلومتر انجام شده و عملیات تعریض در ۴ کیلومتر و در یک سمت اجرا شده که در صورت مساعد بودن شرایط جوی ۴ کیلومتر بعدی نیز تکمیل خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این محور را ۳۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸۰ برای این پروژه تامین شده که در صورت تخصیص نسبت به مناقصه قطعات دیگر اقدام خواهد شد.

محبت خواه به بهسازی راههای روستایی شهرستان پارس آباد خصوصا بخش اصلاندوز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بهسازی راههای روستایی به ترتیب اولویت در برنامه کاری راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در طول سال جاری لکه‌گیری سرد در راههای روستایی استان انجام شده و به محض آماده بودن شرایط جوی طی دو ماه پایانی سال نسبت به لکه‌گیری گرم نیز اقدام خواهد شد.

وی به وجود برخی سرعت گیرهای غیرضروری در سطح جاده‌های استان تاکید کرد و گفت: سرعت گیرها و سرعت کاه‌هایی که مجوز شورای ترافیک و نظریه کارشناسی نداشته باشند جمع آوری می‌شوند.

محبت خواه همچنین در خصوص ارتقای مشخصات راه روستایی اجیرلو - ایران آباد به راه فرعی گفت: با توجه به اینکه راههای فرعی ردیف اعتباری ملی ندارند در صورت انجام زیرسازی با اعتبارات شهرستانی، راه و شهرسازی می‌تواند نسبت به انجام آسفالت اقدام نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات اجرایی بیمارستان در حال احداث پارس آباد اشاره کرد و گفت: بیمارستان پارس آباد هم اكنون بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز تا پایان سال مالی ۹۵ تکمیل می‌شود.

در این جلسه همچنین ضرورت و اهمیت انتقال ترمینال مسافربری پارس آباد به خارج از محدوده شهر مطرح شد و درخصوص انتخاب زمین جهت احداث آن با در نظر گرفتن ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما