شناسهٔ خبر: 170729 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۳ ماهه ابتدای سال جاری صورت گرفت:

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در استان همدان

محمد سرگزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: طی ۳ ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدأ استان همدان به اقصی نقاط کشور جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، محمد سرگزی معاون حمل و نقل این اداره کل از جابه جایی ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود برای حمل این میزان بار ۱۵۳ هزار و ۱۵۶ فقره بارنامه توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا صادر شده است.

وی مبدأ اصلی بارهای استان همدان را به ترتیب استانهای خوزستان، تهران کرمانشاه، کردستان و لرستان عنوان کرد و گفت: ۲۳ درصد از کالاهای جابه‌جا شده از مبدأ استان همدان به صورت درون استانی و ۷۷ درصد دیگر آن به بیرون از استان جابه‌جا شده است.

سرگزی تصریح کرد: عمده کالاهای حمل شده استان در ۳ ماه گذشته مربوط به انواع گندله، سیلیس، محمولات سیمان، کنستانتره، سنگ آهن، آهن آلات، هماتیت و انواع محمولات نفتی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تاکید کرد: ۱۰۳ شرکت حمل و نقل فعال داخلی استان با بیش از ۲۱ هزار راننده باری و ۱۲هزار ناوگان سنگین باری در این مدت، جابه‌جایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشته اند.

وی در پایان با اشاره به گشت مشترک با حضور نمایندگان پلیس راه و تشکل‌های صنفی خواستار همکاری همه تشکل‌های صنفی، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در اجرای به موقع طرح‌ها و سیاست‌های ابلاغی و قوانین و مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شد تا شاهد حمل و نقلی روان و ایمن در سطح جاده‌های کشور باشیم.