شناسهٔ خبر: 170731 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های خراسان رضوی

تردد در راههای خراسان رضوی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در خرداد ماه سال جاری، ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۱۲۸ وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی راههای استان تردد داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، کاظم قلاسی معاون فنی و راه‌های روستایی گفت: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه های تردد شمار مرکز مدیریت راههای استان در خرداد ماه سال جاری،  ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۱۲۸ وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی راههای استان تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱ درصد افزایش داشته و بیشترین مجموع ورود و خروج خودرو در استان مربوط به ۱۴ خرداد ماه بوده است. 

قلاسی در خصوص اطلاعات دریافتی از سامانه داپ نیز افزود: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک‌خوان، ۲ میلیون ۲۴ هزار و ۳۰۲ پلاک خودرو در خراسان رضوی رویت شده که بیشترین وسایل نقلیه غیربومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در ۲۵ خرداد ماه معادل ۳۸ درصد کل وسایل نقلیه عبوری بوده است.

وی به ماندگاری خودروها در استان اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد از مجموع ماندگاری خودروها در استان بین یک تا سه روز و ۲۸ درصد بین سه تا هفت روز و ۱۳ درصد نیز بیش از یک هفته بوده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی هایمان در خرداد ماه نیز به ترتیب تهران با سهم ۱۳ درصد، خراسان شمالی با سهم ۱۱ درصد، اصفهان، سمنان و مازندران با سهم ۸ درصد بوده اند.

قلاسی ادامه داد: همچنین کاربران جاده می‌توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را به‌صورت برخط مشاهده کنند از طرفی مرکز مدیریت راه‌های استان در تمامی ساعات شبانه روز، آماده دریافت انتقادات، پیشنهادها و شکایت های هموطنان در حوزه راه و حمل و نقل از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ است.