شناسهٔ خبر: 170742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی بهار امسال؛

بیش از ۲۹ میلیون تردد در شبکه راه‌های خراسان شمالی ثبت شد

تردد طی بهار امسال بیش از ۲۹ میلیون تردد وسایل نقلیه در شبکه راه های خراسان شمالی ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، علی ربانی معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه امسال بیش از ۲۹ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۶۰۳  هزار و ۹۳۲ وسیله نقلیه وارد و ۲ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۳۹۶ وسیله نقلیه از استان خارج شدند که به ترتیب ۰.۶۳ درصد افزایش و ۲.۶۸ درصد کاهش یافته است.

این مسئول اظهار کرد:  طی سه ماه نخست سال و بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور، اسفراین – بجنورد (بجنورد) و بالعکس دارای بیشترین تردد و گراتی – صفی آباد و بالعکس، کم ترددترین محور بوده است.

ربانی با بیان این که بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین در محور میامی – گرمه ( گرمه )  به ثبت رسید، ادامه داد:  بیشترین سرعت متوسط تردد در محور صفی آباد – گراتی ، فاروج – قوچان (فاروج) و بیشترین درصد تخلف فاصله غیرمجاز در محور چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس ثبت شد.

به گفته معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، پرترددترین محور مربوط به شیروان - بجنورد و بالعکس با ثبت تردد بیش از یک میلیون و ۸۶۲ هزار وسیله نقلیه بوده است.