شناسهٔ خبر: 170983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رکورد زنی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری 

مصطفی بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: سهمیه صدور سند استان در سال گذشته هزار و ۴۴۴ جلد سند بوده که این نهاد فراتر از این تعهد اقدام به صدور ۵ هزار و ۴۹ جلد سند مالکیت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: سهمیه صدور سند استان در سال گذشته هزار و ۴۴۴ جلد سند بوده که این نهاد فراتر از این تعهد اقدام به صدور ۵ هزار و ۴۹ جلد سند مالکیت کرده است.
 

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است.
 
بیک مداح ادامه داد: در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: از دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا شعب سطح استان، مردم و اداره ثبت اسناد و املاک برای موفقیت این خدمت پای کار بودند و در سال جاری نیز تلاش می‌شود همچون سال گذشته در موضوع صدور سند بهترین عملکرد را داشته باشیم.
 
بیک مداح با اشاره به مزایای صدور سند گفت: برای پایداری جمعیت روستاها و شهرهای کوچک اثر گذار است و می‌توان از مزایای ضمانت آن در دیگر قسمت‌ها بهره‌مند شد.
 
وی ادامه داد: شمال استان در صدور سند پیشتاز است چرا که استقبال مردمی بیشتر بوده و هم اراضی مستثنیات هستند.
 
مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان افزود: با دیگر بخش‌ها در تعامل بوده و حتی تفاهم نامه جهت تسریع در امور به امضا رسیده است و این موضوع کمک کرده تا کاربری‌های مذهبی، خدماتی، آموزشی و.. سند دریافت کنند.
 
بیک مداح خاطر نشان کرد: عهده دار اجرای بخشی از قانون الحاق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، اما بخشی دیگر پای کار آمدن مردم و ادامه همکاری‌های اداره ثبت اسناد و املاک است.