شناسهٔ خبر: 17102 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برای چهارمین بار از ماه اکتبر سال گذشته میلادی انجام می شود؛

سفر مقامات بندر آنتورپ بلژیک به ایران برای امضای تفاهم‌نامه

بندر آنتورپ بلژیک بندر آنتورپ بلژیک از امضای تفاهم نامه همکاری تجاری میان این بندر با ایران در چهارمین ورود خود به این کشور خبر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نمایندگانی از بندر آنتورپ ماه آینده به منظور انجام مذاکرات ویژه با فعالان حمل و نقل دریایی ایران وارد این کشور می‌شوند.

نمایندگانی از بندر آنتورپ برای چهارمین بار از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون به منظور امضای تفاهم نامه همکاری با تهران به ایران سفر می کنند.

گفته می شود تا سال ۲۰۱۰ بندر آنتورپ بلژیک مقصد اصلی کالاهای ایرانی محسوب می‌شد و در سایه توافق هسته ای مقامات این بندر انتظار دارند کالاهای ایرانی دوباره مستقیماً روانه این بندر شوند.

در ماه اکتبر نمایندگان بندر آنتورپ به منظور انجام تحقیقات لازم و سنجش موقعیت های موجود وارد تهران شدند و با مدیر سازمان بنادر و دریانوردی ایران، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز ملاقات هایی داشتند.

این برنامه شامل ملاقات با چندی از شرکت های خصوصی کشتیرانی ایرانی و انجام مشاورات لازم و بازدید از بندر شهیدرجایی و منطقه آزاد قشم نیز می‌شد.

مقامات بندر آنتورپ در ماه نوامبر نیز بار دیگر همراه با وزیر امور خارجه بلژیک وارد ایران شدند.

در ماه ژانویه نیز سفیر بلژیک با مقامات بندری ایران نیز ملاقات هایی را صورت داد و ارتباط های لازم را برقرار کرد و این چهارمین بار است که مقامات بندر آنتورپ وارد ایران می شوند.

شایان ذکر است اگرچه هنوز تفاهمنامه ای امضا نشده است اما بر طبق اطلاعات به دست آمده این هیئت بلژیکی این بار به منظور امضای تفاهمنامه وارد ایران می شوند.

نظر شما