شناسهٔ خبر: 171031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین اراضی مورد نیاز ۲۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان مرکزی

تامین اراضی مورد نیاز ۲۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان مرکزی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: مجوز تامین اراضی ۲۵ هزار واحد در شهرهای این استان برای اجرای طرح نهضت از کارگروه و شورای برنامه ریزی استان در حال اخذ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان مرکزی)، مجید تاجی اظهار کرد: مجوز تامین اراضی ۲۵ هزار واحد در شهرهای این استان برای اجرای طرح نهضت از کارگروه و شورای برنامه ریزی استان در حال اخذ است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: برای این منظور یک هزار و ۳۵۹ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان اضافه می‌شود تا طرح‌های این نهضت در بخش‌های مختلف به ویژه جوانی جمعیت و اقدام ملی مسکن در آن‌ها اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در جریان دوره‌های ثبت نام نهضت ملی مسکن در این استان ۱۶۰ هزار و ۵۷۹ متقاضی نام‌نویسی کرده‌اند افزود: تاکنون از این تعداد ۵۳ هزار و ۳۳۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده‌اند و راه و شهرسازی با اخذ مجوز از شورای برنامه ریزی برای ۵۴ هزار و ۴۳۱ واحد تامین زمین کرده اند.

به گفته تاجی، ۲۴ هزار و ۱۵۸ واحد نهضت ملی مسکن به مرحله تخصیص پروژه رسیده و پروانه ساختمانی ۲۱ هزار و ۳۱۷ واحد از واحدها صادر شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه تامین مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت از دیگر بخش‌های نهضت ملی مسکن است یادآور شد: اجرای هشت هزار و ۹۸۶ واحد از محل این بخش در دستور کار راه و شهرسازی استان مرکزی قرار گرفته است.

هم اکنون ۳۶۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی استان مرکزی ساوه افتتاح شده و بقیه طرح‌ها نیز در دست اقدام و تکمیل است.