شناسهٔ خبر: 171046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۳۷ درصدی حجم‌ مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه طی ۳ ماهه نخست سال جاری

میرجاوه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۵۴۰ هزار و ۴۹۹ تن کالا در قالب ۲۳ هزار و ۳۴ دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳  خبرداد که این میزان حاکی از افزایش ۳۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی ۵۴۰ هزار و ۴۹۹ تن کالا در قالب ۲۳ هزار و ۳۴ دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات وترانزیت از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه نخست سال جاری ۵۴۰ هزار و ۴۹۹ تن کالا بوده و با افزایش ۳۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

وی افزود: از مجموع کالاهای جابه‌جا شده طی این مدت ۳۱۴ هزار و ۴۶۰ تن صادرات، ۹۵ هزار و ۱۹۲ تن واردات و ۱۳۰ هزار و ۸۴۷ تن مجموع ترانزیت ورودی و خروجی است.  

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۳۹۰  دستگاه کامیون از این پایانه مرزی تردد صورت می‌گیرد تصریح کرد: عمده کالاهای جابه‌جا شده در سه ماهه نخست سال جاری اعم از صادرات، واردات و ترانزیت به ترتیب گاز، هیدروکربن، فرآورده‌های لبنیاتی، موز، برنج و سویا است.  

کرد با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشور پاکستان، مبادلات تجاری و بازرگانی قابل توجهی با این کشور دارد خاطر نشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان قرار گرفته و قدیمی‌ترین مرز رسمی سیستان و بلوچستان است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری با این کشور دارد.