شناسهٔ خبر: 171122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح گزارش عملکرد ۳۳ ماهه اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در دولت سیزدهم

گزارش عملکرد اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی از شبکه استانی آفتاب مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی پاسخ شبکه آفتاب، گزارش عملکرد ۳۳ ماهه اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (استان مرکزی)، عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی با حضور در برنامه زنده تلوزیونی پاسخ به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته دولت سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی  پرداخت و گفت : نهضت ملی مسکن ازسال ۱۴۰۰ کار خود را با جدیت آغاز و در استان مرکزی حدود ۷۷ هزار واحد مسکن پیش بینی شده بود که با آغاز فعالیت سامانه حدود ۱۶۰ هزار ثبت نام صورت پذیرفت و ۵۳ هزار نفر حائز شرایط شدند.

عباس یوسف زاده اظهار کرد : از تعداد ۷۷ هزار سهمیه ای استان ،۱۶ هزار سهمیه متعلق به روستاها ،۲۴ هزار سهمیه خودمالکی یا بازآفرینی و ۳۶ هزار مورد را دولت بایستی زمین را برای متقاضیان تامین کند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز دولت از تعهد خود نیز فراتر رفته است،بیان داشت:به همت تمام تلاشگران در دولت، جلسات شورای عالی مسکن با جدیت برگزار شده است و ما نیز در استان ها متعهد به پیگیری و انجام منویات ریاست جمهور بودیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به زمین هایی که در محدوده شهر داشتیم و با همت منابع مالی مردم حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی را با همکاری بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درسطح استان شروع به ساخت کرده ایم.

وی با اعلام این خبر که تسهیلات مسکن با توجه به تورم از ۵۰۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است افزود :  ۱۳۲۰ واحد پروژه سردار سلیمانی در مرحله تحویل است که به مدد الهی تا پایان شهریور ماه تمام  واحدها  به شرط تامین منابع مالی متقاضیان تحویل  داده خواهد شد.

وی ادامه داد : ۱۰۰۰واحد توسط شرکت جهاد خانه سازی برای مجموعه سپاه در حال ساخت است که ۵۰۰ واحد آن تحویل داده شده است و الباقی در مرحله تحویل است.

عباس یوسف زاده با بیان اینکه پروژه اصلی ما  به ۳ بخش ۸۱۱۲ واحدی، شهر امیرکبیر و شهر مهاجران تقسیم می‌شود افزود: پروژه ۸۱۱۲ واحدی در ابتدا یک پیمانکار داشت که در سال گذشته به دلیل عدم تامین منابع مالی توسط بانک به  ۴ پیمانکار واگذار شد و از اواخر سال گذشته ۵ بانک تجارت ،رفاه ،ملی ،صادرات و مسکن  پای کار آمدند و ۱۵۰۰ واحد توسط بانک ملی ،۸۰۰ واحد توسط بانک صادرات ،۷۰۰ واحد توسط بانک رفاه و ۲۴۰۰ واحد توسط بانک مسکن مورد حمایت قرار گرفتند و به شرط تامین منابع مالی توسط مردم از سال ۱۴۰۴ واحدها به مردم تحویل داده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در شهر امیرکبیر ۳۰۰۰ واحد و در مهاجران ۴۰۰۰ واحد در حال ساخت است بیان داشت : هدفگذاری ما در شهر امیرکبیر بیشتر از این تعداد است و حدود ۸۰۰۰ واحد را بصورت ویلایی دراختیار متقاضیان قراردهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به این مهم که تاکید رئیس جمهور براین بوده است که دولت بایستی از تصدی گری به سمت تسهیل گری برود ،تصریح کرد : در استان ۳۲ هزار واحد در قالب گروه ساخت هدفگذاری شده است  که به متقاضیان تحویل داده شود.

  ۹۸۰۰ واحد واگذاری ساخت صورت گرفته و از این تعداد ۲۱۷۰ واحد در قالب جوانی جمعیت و ۷۰۰۰ واحد واگذاری به متقاضیان طرح ملی مسکن انجام شده است.

یوسف زاده بیان داشت : در حوزه روستایی ۱۶۰۰۰ برنامه داشتیم که روستاهایی که الحاق کردیم ۷۰۰۰ قطعه زمین را بارگذاری کردیم و ۱۳۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه  در حوزه راه توفیقات خوبی را بیشتر از مصوبات سفر رئیس جمهور کسب کرده ایم افزود :اعتبار استان ۲۱۷۳ میلیارد تومان بوده که ۲۱۶۶ تخصیص یافته است و در استان ۹۰۰ کیلومتر راه بهره برداری شده داریم  که حدود  ۲۸۰ کیلومتر راه را به بهره برداری رساندیم و از محل این منابع حدود ۷۰کیلومتر  به بهره برداری رسیده که همه اینها از برکات رئیس جمهور است.