شناسهٔ خبر: 171162 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی افزون بر ۶۱۰ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان طی سه ماهه سال ۱۴۰۳

ناوگان اتوبوسی سیستان وبلوچستان معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری، تعداد ۶۱۰ هزار و ۲۱۵ نفر مسافر طی ۶۲ هزار و ۶۴۵ فقره سفر در سطح استان جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار کرد: در سه‌ماهه اول سال جاری تعداد ۶۱۰ هزار و ۲۱۵ نفر مسافر در استان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش در تعداد سفر را داشته است.  

وی افزود: از این تعداد مسافر ۳۱۲ هزار و ۶۲ نفر (۵۳درصد) درون استانی و ۲۹۸ هزار و ۱۵۳ نفر (۴۷ درصد) به مقصد برون استانی بوده است.  

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر ۶۴ شرکت مسافربری، ۳ پایانه مسافری، بیش از ۲۴۰۰ راننده مسافری و بیش از ۸۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فعال در حوزه تحت پوشش این اداره کل در حال ارائه خدمات به مسافرین هستند.

باقری خاطر نشان کرد: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی، در پیش بودن ایام اربعین و پیش بینی افزایش سفرها، اقداماتی شامل کنترل و نظارت بر ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی (بررسی وضعیت فنی اتوبوس‌ها، مینی بوس‌ها و سواری‌های کرایه و کنترل رانندگان و مدارک آن‌ها) در راستای ارتقای ایمنی و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه یادآور شد: مردم و مسافران می‌توانند هر گونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.