شناسهٔ خبر: 171168 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست خبری تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی مطرح شد؛

تحقق ۹۰ درصدی تعهد سه ساله اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در نشست خبری تببین دستاوردهای دولت سیزدهم گفت: تعهد ما طی سه سال ساخت حدود ۷۹ هزار واحد مسکونی بوده که از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان کنون، بیش از ۹۰ درصد تعهدات راه و شهرسازی گلستان در بخش مسکن اجرایی شده است.

​به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در نشست خبری تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم گزارشی از روند ساخت پروژه‌های مسکن استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن که بزرگ‌ترین طرح عمرانی دولت سیزدهم است، ارائه کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم تامین مسکن برای چهار میلیون نفر طی چهار سال بود که در استان گلستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای استان در حال اجرا می‌باشد.

 وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۳ هزار واحد مسکونی در هشت قالب خودمالک، حمایتی، نوسازی مردمی، مسکن اقشار و... در استان گلستان در حال ساخت است که تاکنون ۱۴ هزار واحد تکمیل شده، حدود ۱۰ هزار واحد به مرحله افتتاح رسیده و چهار هزار واحد آماده تحویل است.

 رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: با توجه به وجود اراضی با ارزش و درجه دار در گلستان، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با موانع بزرگی روبرو شدیم که با همراهی و اهتمام استاندار و دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات بزرگی در حوزه مسکن گلستان رخ داده است.

 وی افزود: با وجود موانع موجود تا کنون بیش از ۴۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان تامین شده و درصدد تولید مسکن در قالب شهرک‌های مسکونی هستیم.

 حسینی ادامه داد: تعهد ما طی سه سال ساخت حدود ۷۹ هزار واحد مسکونی بوده که از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان کنون، بیش از ۹۰ درصد تعهدات راه و شهرسازی گلستان در بخش مسکن اجرایی شده است.

 تصویب ۲۵ درصدی سقف افزایش اجاره بها در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین در نشست خبری تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم گفت: پس از پیگیری هیات دولت و وزارت راه و شهرسازی، به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات ارزان‌قیمت با بازپرداخت بلندمدت پرداخت خواهد شد.

 وی افزود: در این راستا در حال هماهنگی با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی برای شناسایی متقاضیان واجد شرایط تحت پوشش نهادهای حمایتی هستیم.

 حسینی با اشاره به اقدامات اثرگذار دولت سیزدهم در حوزه تنظیم و کنترل بازار مسکن و اجاره بها گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن قیمت اجاره بها در استان گلستان تا سقف ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این اقدامات برای اولین بار در دولت مردمی سیزدهم محقق شد.

وی افزود: در حال حاضر دو هزار و ۹۳۶ بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح استان انجام و ۱۵۰ بنگاه متخلف پلمب شده اند.

 رشد ۳ برابری بهسازی راه‌های اصلی گلستان در دولت سیزدهم

حسینی در ادامه به رشد سه برابری بهسازی راه‌های اصلی استان گلستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی در استان گلستان وجود دارد که در حال حاضر چهار طرح فعال در حوزه راه‌سازی داریم.

وی افزود: یکی از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به گلستان توسعه، تعریض و بهسازی محور بندر ترکمن به آق قلا بود که در دور دوم سفر باند جنوبی این محور که از مطالبات جدی مردم استان بود به بهره برداری رسید.

حسینی ادامه داد: در دو سفر رئیس جمهور شهید و هیات دولت سیزدهم به گلستان، اعتبارات زیادی به استان تزریق شد که این اعتبارات در ارتقا پروژه عمرانی استان تأثیرگذار بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۳۹ کیلومتر راه در استان گلستان احداث شده که در مدت مشابه دولت قبل این رقم به ۲۶ کیلومتر می‌رسد.

 در ادامه در نشست خبری تبیین عملکرد دولت سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی، سایر مدیران کل عضو شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان به تشریح عملکرد دستگاه خود پرداخته و گزارشی از تحقق مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی استان در دولت سیزدهم اعم از علاج بخشی خلیج گرگان، رفع نقاط حادثه خیز و همچنین توسعه، تعریض و بهسازی محورهای مواصلاتی استان، تولید مسکن در روستاها، اجرای پروژه‌های حوزه ریلی، هوایی و هواشناسی استان ارائه کردند.