شناسهٔ خبر: 171240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌زمان با دولت سیزدهم انجام شد؛

صدور ۷۴ هزار و ۳۹۹ پروانه ساختمانی در آذربایجان غربی

آذربایجان غربی سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: به همت دولت سیزدهم در طول سه سال گذشته ۷۴ هزار و ۳۹۹ پروانه ساختمانی در آذربایجان غربی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطائی در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان غربی که با حضور مدیران کل ادارت تابعه و با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: پروانه های ساختمانی صادر شده در آذربایجان غربی برای طرح های مسکن حمایتی شهری، مسکن روستایی، بازآفرینی شهری، خودمالکی و مسکن مهر بوده است.

وی ادامه داد: در بخش شروع عملیات اجرایی طرح‌های مسکن در دولت سیزدهم تاکنون عملیات اجرایی ۴۸ هزار و ۷۵۱ واحد مسکونی آغاز شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر نیز عملیات اجرایی ۸ هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی به اتمام رسیده و این تعداد طرح مسکن تحویل متقاضیان شده است.

عطائی افزود: در راستای قانون جهش تولید مسکن به منظور شروع عملیات اجرایی ساخت سایت‌های احصا شده نهضت ملی مسکن تاکنون در سطح استان نسبت به تهیه طرح تفصیلی، تفکیکی و آماده سازی اراضی مربوطه، به مساحت یک هزار و ۶۹۵ هکتار زمین اقدام و براساس میزان متقاضیان موثر تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های آموزشی از دیگر مسائل قابل توجه در سایت های مسکن است، افزود: تاکنون در دولت سیزدهم ۲۳ مدرسه با بیش از ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده به بهره برداری رسیده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین با حمایت دولت سیزدهم ۸ طرح بازآفرینی شهری در برنامه اقدام مشترک در محلات هدف با یک هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، اجرایی گردیده است.

عطائی اضافه کرد:  در راستای بهسازی معابر شهری محلات هدف و سایت های مسکن مهر مصوب از سال ۱۴۰۰ تا کنون مقدار ۱۱ هزار و ۴۸۶ تن قیر رایگان به مبلغ ۶۸۴  میلیارد ریال جهت آسفالت معابر محلات هدف )حدوداً بطول ۱۱۵ کیلومتر ( در اختیار شهرداری های ارومیه، اشنویه، سلماس، سردشت، سیه چشمه، تکاب، پیرانشهر، باروق، بوکان، خوی،شاهین دژ ، شوط، فیرورق، قره ضیاءالدین، قوشچی، میاندوآب، مهاباد، ماکو، نقده، نوشین شهر و نالوس قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: مطابق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به منظور تأمین مسکن و سهولت دسترسی فاقدین مسکن به ویژه گروه های کم درآمد به خانه مناسب، ارتقاء کیفی و کمی مسکن تولیدی کشور، حمایت از سرمایه گذاری در امر تولید مسکن با استفاده از فناوری های نوین و تولید صنعتی مسکن، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیررسمی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی موجود، تعداد ۲۶ هزار و ۸۴۴  واحد طی ۴ سال در محلات هدف بازآفرینی استان به عنوان برنامه تکلیفی این استان از طرف شرکت بازآفرینی شهری ایران ابلاغ گردیده که تاکنون ۱۵ هزار و ۴۸۶ واحد محقق شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد معاونت مهندسی و ساخت این اداره کل در دولت سیزدهم، گفت: احداث ۲۵۷ کیلومتر در حوزه بزرگراه و راه اصلی، احداث ۳۰ کیلومتر در حوزه کریدور بزرگراهی غرب کشور، انجام مطالعات امکان سنجی ۸۸۰ کیلومتر راه و اجرا و احداث ۳۰ هزار متر مربع ساختمان های دولتی از اهم اقدامات این بخش بوده است.

عطائی با اشاره به عملکرد حوزه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در دولت سیزدهم اضافه کرد: تهیه طرح جامع ۷ شهر، تهیه طرح تفصیلی ۷ شهر، تهیه بافت تاریخی ۲ شهر، الحاق به محدوده ۷۴۵ هکتار در روستاها، الحاق به محدوده یک هزار و ۲۲۷ هکتار در شهرها و تهیه طرح جامع ناحیه ای ۲ شهر از مهمترین اقدامات دولت مردمی بوده است.

وی با اشاره به عملکرد معاونت املاک و حقوقی در دولت سیزدهم، بیان کرد: اخذ ۷ هزار و ۶۵۱ فقره اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی، شناسایی ۳ هزار و ۷۸۶ قطعه اراضی تصرفی و ساماندهی ۹ هزار و ۹۶۰ رکورد بایگانی الکترونیکی از اهم فعالیت های این بخش است.

در ادامه این جلسه مدیران کل تابعه وزارت راه و شهرسازی به ارائه عملکرد پرداختند.