شناسهٔ خبر: 17142 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت؛

جزئیات افتتاح پروژه‌های راه و شهرسازی در استان‌ها/ تعیین حریم ۵ شهر از سوی دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی/ نتیجه بازدید معاونان آخوندی از پروژه‌های عمرانی استان‌ها

شقوق حمل و نقل مهیا شدن پروژه‌های راه و شهرسازی در سراسر استان‌های کشور برای افتتاح در دهه فجر٬ تعیین حریم ۵ شهر از سوی دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی و بازدید معاونان آخوندی از پروژه‌های عمرانی استان‌های کشور از مهم‌ترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است؛

نام استان

مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

لارستان

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان از انجام مطالعه برای بررسی و مکان‌یابی ساخت شهرجدید تابناک خبر داد.

ایلام

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی در حال احداث ایلام پیشرفت پروژه را مناسب ارزیابی كرد و ابراز امیدواری كرد با تخصیص اعتبارات لازم مراحل تكمیل بیمارستان ۳۷۶ تخت خوابی ایلام شتاب گیرد.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر اعلام کرد که امسال ۳۰ پروژه راهی و مسکن به ارزش حدود ۴۰ میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود که بهره‌برداری از ۵۴۲ واحد مسکن مهر و ۱۸ پروژه راهی مهمترین آنها است.

هرمزگان

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان از رشد ۲۱.۵ درصدی سهم راه‌آهن نسبت به جاده‌ در حمل بار از اسکله بندر شهید رجایی و افزایش ۱.۷ برابری ترانزیت ریلی از بندرعباس در ۹ ماهه نخست سال خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی طی ۹ ماه سال جاری در این بندر خبر داد.

آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از افتتاح ۳۶ پروژه راهی و مسکن مهر در دهه‌فجر خبر داد. به گفته وی در این دهه، ۱۵ پروژه مسکن مهر شامل ۱۹۲۸ واحد و ۲۱ پروژه راهی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بیش از سه هزار واحد مسکن مهر این استان به طور میانگین ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: تکمیل سهم آورده متقاضیان گره‌گشای تکمیل این واحدهای مسکونی است.

طبق گزارشات موجود در حال حاضر دو هزار و ۵۷۰کیلومتر از راه‌های روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان خاکی و شوسه است.

کرمان

رییس راه و شهرسازی رفسنجان از رفع تصرف یک هزار ۲۶۷ مترمربع از اراضی دولتی در این شهرستان استان کرمان خبر داد.

البرز

در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۳ میلیون و ۹۷۴ هزار تن کالا و ۱ میلیون و ۷۳۲ هزار مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای از استان البرز جابجا شده‌اند.

دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به استاندار استان البرز مصوبه مجمتع‌ها و شهرک‌های‌صنعتی، حریم شهرهای کوهسار، گلسار، گرمدره و شهر جدید هشتگرد را ابلاغ کرد.

لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد هم اکنون در سه بخش و با پیشرفت ۴۵ درصدی در دست اجرا است.

استان مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درباره پروژه‌های آماده افتتاح در دهه‌فجر امسال گفت: با افتتاح ۱۳۲۰ واحد مسکن مهر در شهر ساوه پرونده مسکن مهر استان مرکزی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بسته می‌شود.

در سال ۹۵ شاهد افتتاح کامل بزرگراه اراک-خمین خواهیم بود، این در حالیست که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی محور دلیجان –نراق در سال ۹۵ چهار خطه می‌شود.

۴۰۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مخصوص راهداری زمستانی در ۲۹ راهدارخانه ثابت و سیار، برف‌روبی و پیشگیری از یخ زدگی ۶۴۰۰ کیلومتر محورهای استان و ۱۱ گردنه را برعهده دارند.

خراسان رضوی

دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به استاندار خراسان‌رضوی مصوبه حریم شهر جدید بینالود را ابلاغ کرد.

گلستان

مدیركل راه و شهرسازی گلستان اعلام كرد: تعداد ۴۰۰ متقاضی طی دو ماه گذشته آبان و آذر، برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده به بانك‌های عامل استان معرفی شدند.

دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده گلستان از مرمت و بهسازی پنج پروژه در بافت های تاریخی سبزه مشهد، دوشنبه‌ای، دربنو و محله سرچشمه گرگان با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال خبر داد.

سیستان و بلوچستان

مدیرمسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: به مناسبت ایام دهه مبارك ‌فجر یک‌‌هزار و ۱۴۵ واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مجری تاسیسات دولتی کشور از عملیات اجرائی ساخت بیمارستان ۲۱۸ تختخوابی سراوان گفت: امسال برای ساخت بیمارستان سراوان ۱۹۰ میلیارد اختصاص یافته که امیدوارم تمام رقم آن تخصیص پیدا کند.

۴۰ پروژه راهداری و راه‌سازی و بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در حوزه راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان به مناسبت ایام دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

کرمانشاه

اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با افتتاح ۱۹ پروژه عمرانی با ارزش بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان و ۲۱۴۹ واحد مسکن مهر، ایام الله فجر ۹۴ را جشن می‌گیرد.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از پیشرفت ۹۲ درصدی بیمارستان سراب خبر داد، این در حالیست که به گفته وی ۵۶۰۲ واحد مسکن مهر در سطح استان قابل افتتاح و آماده تحویل است.

۷ درصد مساحت سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی و ۱۳ درصد مساحت بافت‌های فرسوده شهری کل‌کشور در استان آذربایجان شرقی وجود دارد.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه از هفته دولت افتتاح پروژه‌های عمرانی آغاز شده و تا دهه فجرادامه خواهد داشت گفت: این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از ۶۷۵۲ واحد مسکن مهر، ۵۰کیلومتر بزرگراه، ۲۴۵ کیلومتر احداث و بهسازی راه روستایی، ۵۲۷ کیلومتر روکش آسفالت و ساخت ۶ ساختمان دولتی با صرف هزینه ۲۵۲۲ میلیارد ریال است.

گیلان:

همزمان با دهه مبارک فجر ۱۳۷ پروژه راه و شهرسازی گیلان با اعتباری افزون بر ۲۱۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و روکش آسفالت راه‌های روستایی استان خبر داد.

اصفهان

امضای موافقت‌نامه ساخت قطار حومه‌ای اصفهان ـ نجف‌آباد به طول ۳۰ کیلومتر٬ مبلغ هزینه اجرای این پروژه ۱۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که در صورت تأمین منابع از سوی شرکت راه‌آهن و شهرداری‌ها، ۳ ساله به بهره‌برداری می‌رسد. طبق پیش‌بینی‌ها در سال اول بهره‌برداری این پروژه ۶۰ هزار مسافر از طریق این خط‌ آهن جابه‌جا می‌شوند.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اولویت راه و شهرسازی در شهرستان پارس آباد احداث مسیر چهارخطه پارس آباد – سه راهی سربند است كه قسمت اول آن به طول ۴ كیلومتر اجرا شده و ۴ كیلومتر بعدی نیز در صورت مساعد بودن شرایط جوی احداث خواهد شد.

همدان

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: در سال جاری، ۹۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی قائم تویسرکان همدان اختصاص یافت.

هفت پروژه راهی به طول بیش از ۶۵کیلومتر در دهه فجر در استان همدان افتتاح می‌شود.

بوشهر

باند رفت حدفاصل دهداران – چهارروستایی از این هفته به صورت آزمایشی زیر بار ترافیك رفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: به علت پدیده مه گرفتگی و کاهش میزان دید به زیر۵۰۰ متر در فرودگاه بوشهر، پرواز شماره ۴۰۷ ساعت ۸:۰۵ روز پنجشنبه ۱ بهمن تهران به بوشهر لغو شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از آزادسازی ۳۴ هكتار از اراضی دولتی در شهرستان دشتستان واقع در شرق شهر برازجان خبر داد.

کردستان

مدیر ساختمان و مسکن راه و شهرسازی کردستان از تحویل یک هزار و ۲۳۲ خانوار واحد مسکن مهر در استان مسکن مهر خود را تحویل خواهند گرفت.

 

نظر شما