شناسهٔ خبر: 171757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات تکمیل، زیرسازی و آسفالت سه راهی چاه‌لک به برجک آغاز شد

جنوبکرمان چاه لک - برجک معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از آغاز عملیات تکمیل، زیرسازی و آسفالت بخشی از مسیر سه راهی چاه‌لَک به سه راهی برجک به طول ۱.۵کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان) علی علیدادی معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: این مسیر به طول ۸۷ کیلومتر که ۶۸ کیلومتر آن در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده است به دلیل استراتژیکی بودن این محور و قرار گرفتن در مسیر بندر جاسک به محمدآباد ریگان ۱۶.۵ کیلومتر آن در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون عملیات اجرایی ۱.۵ کیلومتر آن آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در این مسیر عملاً تردد در مسیر ۶۸ کیلومتری که آسفالت شده کمتر صورت می‌گیرد و عبور و مرور اهالی منطقه از مسیر جایگزین قلعه گنج – کهنوج – زهکلوت به طول ۳۴۰ کیلومتر انجام می‌شود که این امر باعث شده اجرای باقیمانده مسیر در اولویت کاری این اداره کل قرار گیرد.

علیدادی با اشاره به اعتبار این پروژه اشاره کرد: جهت تکمیل این پروژه به ۱۲۳۰ میلیارد ریال برآورد شده که پیگیری‌های آن در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این پروژه بیش از ده سال رها شده بود و هم اکنون با توجه به نیازهای ضروری مردم منطقه در دو شهرستان قلعه گنج و جازموریان در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار گرفت و ۱۶.۵ کیلومتر باقی مانده پیمانکار آن تعیین شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در خصوص این محور گفت: از این مسیر می‌توان به جاده پشتیبان بندر استراتژیک جاسک نام برد و دسترسی استان کرمان را به سواحل دریای عمان امکان پذیر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با تکمیل این پروژه امکان رفت و آمد مردم به استان سیستان و بلوچستان آسان‌تر خواهد شد و به غیر از ظرفیت‌های بسیار غنی معادن و کشاورزی ظرفیت گردشگری نیز می‌تواند کمک خوبی به اقتصاد منطقه باشد.