شناسهٔ خبر: 172124 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان مطرح کرد؛

جهش تولید مسکن با اجرای روش ساخت خودمالکی

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به کمبود زمین در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اجرای روش خودمالک می‌تواند نقش اثرگذاری در جهش تولید مسکن در استان داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: متقاضیان خودمالک در طرح نهضت ملی مسکن کسانی هستند که سند مالکیت زمین آن‌ها به نام بخش خصوصی یا اشخاص حقیقی است.

وی افزود: هر متقاضی خود مالک می‌تواند برای ساخت تعداد واحدهای در دست ساخت، تسهیلات دریافت کند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این متقاضیان می‌توانند مدارک لازم خود، یعنی سند مالکیت و پروانه ساختمان را پس از انتخاب بانک، بارگذاری کرده تا به بانک معرفی شوند.

حسینی همچنین تصریح کرد: برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که تا کنون شش هزار و ۸۲۱ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک‌های عامل استان منعقد شد.

وی افزود: مبلغ این تسهیلات با توجه به بخشنامه‌های ابلاغی ۵۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحدمی باشد (۳۵۰ میلیون تومان در زمان انعقاد قرارداد و متمم ۲۰۰ میلیون تومانی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد) که با توجه به پیشرفت پروژه توسط بانک عامل به حساب متقاضی واریز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: با توجه به کمبود زمین در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اجرای روش خودمالک می‌تواند نقش اثرگذاری در جهش تولید مسکن در استان داشته باشد.

حسینی در انتها یادآور شد: در استان گلستان ۱۸ بانک تعهد ارائه تسهیلات خود مالکی به متقاضیان داشته و با برنامه ریزی‌های انجام شده، ارائه تسهیلات به متقاضیان مطلوب‌تر خواهد شد.