شناسهٔ خبر: 172364 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی محلات هدف استان زنجان

بافت فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در راستای نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در راستای نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌کند و در این راستا روز یکشنبه دوره آموزشی تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار استان زنجان در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با حضور گروه‌های جهادی برگزار شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: طی یک ماه اخیر جلسه هماهنگی با نواحی مختلف و تخصصی در خصوص بازآفرینی شهری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شده است.

اقبال جهانبخشی، با بیان اینکه گروه‌های جهادی به صورت میدانی در خصوص اقناع کردن ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری با جدیت ورود پیدا خواهند کرد، ابراز کرد: مردم این مناطق باید به خوبی توجیه شوند و واحدهای مسکونی با دوام و مقاوم ساخته شود.

وی افزود: گروه‌های جهادی با توجه به تجربیات مختلفی که در عرصه‌های مختلف داشته و نقش‌آفرینی کردند، می‌توانند در خصوص اقناع کردن مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری مؤثر واقع شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تاکید کرد: از گروه‌های جهادی انتظار داریم نسبت به وظایف محوله خود در حوزه بازآفرینی شهری به خوبی آگاه و توجیه شوند و در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان‌های ابهر، خرمدره و قیدار تقسیم کار صورت گیرد.

جهانبخشی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در این حوزه بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی برای اقناع کردن مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری فعالیت خواهند کرد، ادامه داد: در این خصوص همراه اداره کل راه و شهرسازی استان هستیم و باید بافت‌های فرسوده در استان به مرور زمان نوسازی شده تا مردم در امنیت کامل زندگی کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم زنجان در نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری جزو استان‌های برتر در کشور باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان، با بیان اینکه بانوان گروه‌های جهادی نقش بسیار مهمی در این حوزه دارند، تصریح کرد: بانوان باید در این حوزه جهادگونه فعالیت کنند.

جهانبخشی با تاکید بر اینکه ورود بسیج به اقناع‌سازی و ترغیب مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: بسیج اگر وارد میدان شود، با روحیه بسیجی که دارد بهتر می‌تواند برنامه‌های خود را برنامه‌ریزی کرده و جلو ببرد.

وی همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف نوسازی مسکن در استان تاکید و خاطرنشان کرد: رزمایش باید در اولین فرصت برگزار شود و بازتاب رسانه‌ای و تبلیغاتی خوبی داشته باشد.