شناسهٔ خبر: 172633 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان خبر داد؛

صدور سند برای ۱۰۰ درصد اراضی اداره کل راه و شهرسازی در ماهشهر و بندر امام خمینی(ره)

میثاقی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اسناد صد درصد اراضی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان در شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مرتضی میثاقی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در نشست مشترک ثبت اسناد و املاک و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: طرح کاداستر ( حدنگار) اراضی ملی و زراعی یکی از اولویت‌های دولت برای تثبیت و سنددار کردن املاک و اراضی کشور و کاهش تخلف در این بخش است.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است.

میثاقی افزود: مساحت اراضی این اداره کل در ۲ شهر معادل ۲۳ هزار هکتار است که در سامانه کاداستر تثبیت و اسناد مالکیت اراضی این دستگاه ثبت و صادر شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: این اقدام در کاهش تخلف و جلوگیری از زمین خواری اراضی ملی بسیار مهم است.