شناسهٔ خبر: 172660 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون ورود به حرفهٔ مهندسان نظام ‌مهندسی در استان بوشهر

سید محمود دستغیبی - مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر آزمون ورود به حرفهٔ مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی جهت اخذ پروانه اشتغال به کار در استان بوشهر در روزهای ۴ و ۵ مرداد ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سید محمود دستغیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار کرد: این آزمون در روزهای پنج شنبه و جمعه، ۴ و ۵ مرداد ماه سال جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در دانشگاه بین‌المللی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

دستغیبی افزود: در این آزمون یک هزار و ۴۹۶ شرکت کننده ثبت نام که از این تعداد یک هزار و ۱۵۲ نفر مرد و ۳۴۴ نفر زن هستند.

وی با اشاره به ضروری بودن شرکت در این آزمون برای مهندسینی که قصد فعالیت حرفه‌ای را دارند، خاطر نشان کرد: فارغ‌التحصیلان رشته‌های ۷ گانهٔ نظام مهندسی ساختمان شامل عمران، معماری، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری، ترافیک و شهرسازی بعد از گذشت ۳ سال از گرفتن مدرک تحصیلی و کسب سوابق مرتبط با موضوع و با عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: کلیه آزمون‌ها به غیر از رشته معماری (طراحی) به‌صورت طراحی و ترسیمی به طور یکسره از صبح تا بعدازظهر در روز پنج شنبه ۵ مرداد ماه با ۹۷ شرکت کننده که ۶۶ نفر زن و ۳۱ نفر مرد در دانشکده هنر و معماری بوشهر واقع در بافت تاریخی بوشهر برگزار شد.

دستغیبی افزود: مابقی به‌صورت تستی و دارای مدت زمان محدود بوده و هر صلاحیت (اجرا، نظارت، طراحی، کارشناسی ماده۲۷) در یک نوبت صبح یا بعد از ظهر برگزار و تعداد ۶۰ سؤال به‌صورت شخصی‌سازی شده و طبق استانداردهای امنیتی سازمان سنجش و آموزش کشور در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر یاد آور شد: متقاضیان بعد از کسب دست کم پنجاه درصد امتیاز این آزمون می‌توانند پروانه اشتغال بکار خود را از ادارهٔ کل راه و شهرسازی استان دریافت کرده و به‌صورت رسمی در حرفهٔ مهندسی مشغول به فعالیت شوند.